احتمال دیدار سفرای ایران و عربستان

    کد خبر :808042

برخی منابع عراقی از تداوم مذاکرات ایران و عربستان و احتمال دیدار سفرای ایران و عربستان در بغداد پس از عید سعید فطر و با میانجیگری مصطفی الکاظمی خبر می دهند.

این در حالی است که «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق چند روز پیش اعلام کرده بود که شهر بغداد، پایتخت این کشور طی مدت اخیر میزبان بیش از یک دور گفت و گوی میان ایران و عربستان بوده است.

ریاض، مذاکره با تهران درباره راه‌های کاهش تنش در منطقه را تایید کرد

همچنین یکی از مسئولان وزارت خارجه عربستان ضمن تایید انجام مذاکره با ایران، هدف از آن را شناسایی راه های کاهش تنش در منطقه عنوان کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «رائد قرملی»، رئیس اداره برنامه ریزی سیاست ها در وزارت امور خارجه عربستان سعودی بعد از ظهر روز جمعه در گفت و گو با خبرگزاری «رویترز»، به طور علنی و رسمی تایید کرد که کشورش گفت و گوهایی مستقیمی با ایران انجام داده است.

قرملی ضمن اعلام این که گفت و گوهای مستقیم عربستان و ایران با هدف شناسایی راه های کاهش تنش در منطقه انجام شده، ابراز امیدواری کرد که گفت و گوهای دو طرف موفقیت آمیز باشد.

این مسئول عربستانی با این حال تاکید کرد که کشورش خواهان مشاهده اقدامات دارای قابلیت راستی آزمایی از سوی ایران است و این که هنوز برای رسیدن به هر گونه نتیجه گیری مشخصی در رابطه با گفت و گوهای دو کشور نیز زود است.

منبع: شفقنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید