احتمال خروج ایران ازNPT در صورت عدم اصلاح مواضع اروپایی ها/ فیلم

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۵۳
    کد خبر :968966
احتمال خروج ایران ازNPT

وزیر خارجه در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه، گفت: بنابر اظهارات رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا، غربی ها به دنبال اجرای این قطعنامه نیستند اما اگر اروپا مواضعش را تغییر ندهد احتمال انجام هر اقدام تقابلی متصور است.

حسین امیرعبداللهیان در خصوص اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: پارلمان اروپا تصمیم احساسی گرفته است و عقلانیت بر کسانی که این کار را انجام دادند و بر جلسه‌ای که این تصمیم را گرفته، حاکم نبوده است.

وزیر امور خارجه در ادامه اظهار کرد: ما از ماه‌ها قبل تلاش‌هایی را داشتیم که اتحادیه اروپا مسیر و دیدگاه خودش را اصلاح کند، نتیجه و خروجی کار این شد که آنها به این جمع بندی رسیدند که در اتحادیه اروپا این موضوع مطرح نشود چراکه مصوبات شورای وزیران اتحادیه اروپا برای خودشان الزام آور است اما آنها در سطح پارلمان اروپا برای اینکه یک نمایشی اجرا کنند، این قطعنامه را تصویب کردند.

وی در گفت‌وگو با خانه ملت، یادآور شد: اقدام امروز مجلس و طرحی که دولت را ملزم و در عین حال نیروهای نظامی اروپا را به عنوان ارتش تروریستی قلمداد می‌کند، یک اقدام مقابله‌ای است. البته در شکل آرایش نظامی نیروهای نظامی منطقه نیز تغییرات عمیقی دارد و تأثیرات مهمی را خواهد داشت.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: با توجه به گفت وگوهایی که با آقای بورل و رئیس دوره ای اتحادیه اروپا داشتم، آنها اظهار داشتند که دنبال اجرای این قطعنامه نیستند و قطعنامه صرفا بیان احساسات بخشی از نمایندگان پارلمان اروپاست.

به گزارش ایسنا، وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این پرسش که خروج ایران از NPT یا اخراج بازرسان آژانس جزو رفتارهای تقابلی ایران خواهد بود، گفت: تعداد اندکی از رهبران سیاسی اروپا هیچ تجربه‌ای در حوزه دیپلماسی ندارند و امروز تنها در رأس دستگاه دیپلماسی قرار گرفته‌اند از جمله وزیر خارجه آلمان، لذا اگر آنها در مسیر عقلانیت حرکت نکنند و مواضع خود را اصلاح نکنند، هر احتمالی متصور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید