احتمال ادغام نوکیا و اریکسون برای غلبه بر هواوی و زد تی ای

    کد خبر :692927

شرکت فنلاندی نوکیا و شرکت سوئدی اریکسون احتمالا با یکدیگر ادغام شوند و در صورت ادغام این دو شرکت شانس بیشتری برای غلبه بر هواوی و زد تی ای در رقابت برای توسعه فناوری ۵G دارند.

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی بدون ذکر منبع اعلام کرده است شرکت فنلاندی نوکیا و شرکت سوئدی اریکسون احتمالا با یکدیگر ادغام شوند.

به نظر می رسد رقابت میان دو شرکت روی درآمد نوکیا تاثیر گذاشته و سبب شده گروهی از مشاوران این راه حل را ارائه کنند. راه حل های احتمالی دیگر فروش برخی از دارایی های شرکت است. همچنین در این گزارش اشاره شده راه حل های دیگر شامل تغییر سرمایه گذاری و ایجاد اصلاحاتی در ترازنامه نوکیا است.

البته ادغام یکی از گزینه های پیش روی نوکیا است و احتمال دارد این شرکت هرگز ادغام نشود. اما اگر این اتفاق بیافتد، نوکیا و اریکسون شانس بیشتری برای غلبه هواوی و زد تی ای در رقابت برای توسعه فناوری ۵G دارند.

در حال حاضر نوکیا با مشکلاتی روبرو است. ارزش سهام آن در سال گذشته به یک سوم کاهش یافته است. اما اخبار ادغام دو شرکت سبب شد ارزش سهام نوکیا ۳ درصد رشد کند. با این وجود ادغام دو شرکت بزرگ موانعی را نیز در بر خواهد داشت.

نوکیا تغییراتی در مدیریت خود انجام داده است. همچنین این شرکت سرمایه گذاری کلانی در فناوری ۵G انجام داده تا بتواند با شرکت های دیگر رقابت کند. به همین دلیل درآمد آن تحت تاثیر قرار گرفته است. در همین راستا این شرکت اعلام کرده تا ۲۰۲۱ میلادی تغییرات زیادی در درآمد آن وجود نخواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید