احتمال آتش سوزی در هیوندای سانتافه و النترا!

  • اقتصادی
  • یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۶:۴۴
    کد خبر :715722

بخش استرالیایی شرکت هیوندای موتور به تازگی اعلام کرده که برخی از محصولات قدیمی آن را که در سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ میلادی تولید و در بازار استرالیا عرضه شده‌اند، به علت احتمال آتش گرفتن فراخوان داده و مالکان و صاحبان مدل خودروهای مشمول باید هرچه سریعتر به مراکز و نمایندگی های مجاز هیوندای موتورز در استرالیا مراجعه کرده تا مشکل مذکور برای خودروهای آنها بر طرف شود.

طبق گزارشی که در سایت carscoops آمده است، نام مدل و تعداد دقیق خودروهای مشمول این فراخوان به شرح زیر است:

۹ هزار و ۳۹۳ دستگاه هیوندای سانتافه تولید شده در حد فاصله ۱۶ مارس ۲۰۰۵ ج تا ۲۲ سپتامبر ۲۰۰۹ میلادی

۱۸ هزار و ۷۳۴ دستگاه هیوندای النترا تولید شده در حدفاصله ۱۷ اوت ۲۰۰۵ تا ۱۴ مه ۲۰۱۱ میلادی

۶۸ هزار و ۷۶۵ دستگاه هیوندای آی سی تولید شده در حدفاصل ۷ نوامبر ۲۰۰۶ تا ۱۴ دسامبر ۲۰۱۰ میلادی

گفته می‌شود این فراخوان به علت ایجاد اتصال کوتاه در موتور خودروهای مذکور اعلام شده و از آنجایی که این اتفاق ممکن است تا در صورت خاموش بودن موتور نیز رخ دهد، مالکان مدل خودروهای مذکور باید این فراخوان را جدی گرفته و هر چه سریعتر به شرکت هیوندای موتورز مراجعه کنند.

به گفته یکی از سازمان های نظارتی در استرالیا، نقص و مشکل موجود مربوط به مراحل تولید این خودروها بوده و با یک برد کنترل کننده الکترونیکی در ماژول ABS در ارتباط است؛ این بار در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت منجر به اتصال کوتاه شده و زمینه ساز حریق و آتش‌سوزی می‌شود.

به گزارش ایسنا، پیش‌تر نیز این خودروساز کره‌ای در اوایل سال جاری میلادی به علت مشابه برای چند محصول خود در بازار ایالات متحده نیز فراخوان اعلام کرده بود. به همین سبب بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه خودرو بر این باورند که احتمالاً این مدل خودروها در سایر بازار کشورهای مختلف نیز چنین مشکلی را دارند و بنابراین بهتر است صاحبان خودروهای مذکور به مراکز و نمایندگی‌های مجاز هیوندای موتورز در کشور خود مراجعه کرده و از نبود چنین ایرادی اطمینان حاصل کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید