اجرای طرح کارورزی برای مقابله با مشکل بیکاری

    کد خبر :63162

 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران معتقد است طرح کارورزی که قرار است دولت آن را پیگیری کند می‌تواند نسل جوان را پرورش دهد و به پرورش مدیران آینده کمک کند.

شمار جویندگان کار نسبت به سال‌های منتهی به سال ۱۳۹۳ دو برابر شده است و اگر در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۳ سالانه ۶۰۰ هزار نفر وارد بازار کار می‌شدند این رقم اکنون به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سال رسیده است. به گفته مسعود نیلی، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهوری، دولت با حجم بزرگی از متقاضیان کار مواجه شده و بدیهی است که کسب رکورد ایجاد سالانه ۷۰۰ هزار فرصت شغلی نیز نتوانسته پاسخگوی این تقاضای فزاینده باشد. به گزارش  بازتاب به نقل از ایسنا، اکنون یکی از طرح‌هایی که دولت قرار است با کمک آن به جنگ بیکاری برود، طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است. احتمالا هدف دولت با اجرای این طرح، آن است که ضمن افزایش مهارت‌آموزی به جوانانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند، مسیر جذب دست‌کم بخشی از این متقاضیان شغل را در بنگاه‌های اقتصادی هموار کند.

به گفته محمود نجفی عرب – عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران – طرح کارورزی می‌تواند نسل جوان را پرورش دهد و به پرورش مدیران آینده کمک کند. در حالی که بخش خصوصی، امروز در جذب افراد ماهر و کارآزموده با مشکلات بسیاری رو به رو است. به هر حال، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید کار خود را از مقطعی آغاز کنند و طرح کارورزی می‌تواند تجربه مورد نیاز برای اشتغال آنها را فراهم کند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفته است که حدود ۲۰ سال پیش، زمانی که در مجموعه داروپخش و تیپیکو دارای مسئولیت بودم، طرح کارورزی نیروهای جوان تحصیل‌کرده را به اجرا می‌گذاشتم. در ابتدا نیاز کارخانجات زیرمجموعه داروپخش احصا می‌شد و پس از آن با کمک اساتید حوزه‌های مختلف، آزمون‌هایی طراحی می‌شد که گاه حدود ۳ هزار نفر در این آزمون‌ها شرکت می‌کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید