اجرای طرح هادی در 15 هزار و 800 روستای کشور

    کد خبر :49821

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از مجموع 39 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور، تاکنون طرح هادی در بیش از 15 هزار و 800 روستا اجرا شده است.
[اجرای طرح هادی در 15 هزار و 800 روستای کشور]

محمدرضا شاملو، پنجشنبه در حاشیه افتتاح 2 طرح عمران روستایی در گناباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سالانه 30 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرحهای هادی روستایی در کشور مورد نیاز است.
وی گفت: سه هزار و 500 کیلومتر از معابر روستایی کشور در 1.5 سال گذشته با بیش از 25 میلیون متر مربع آسفالت و قیر رایگان نوسازی و بهسازی شده است.
وی توجه خاص به توسعه و عمران روستایی را از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید دانست و گفت: از جمله اقدمات دولت در این زمینه اختصاص قیر رایگان برای مناطق روستایی، تشکیل معاونت توسعه روستایی در زیرمجموعه معاونت ریاست جمهوری و تشکیل کارگروه توسعه روستایی در استانها بوده است.
وی تدوین لایحه تخصیص 15 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی در مناطق روستایی، ایمن سازی و ساماندهی بافت روستایی و نوسازی سالانه 200 هزار مسکن روستایی، بازنگری طرحهای هادی گذشته و بهسازی محیط روستایی را از جمله اقدامات در دست انجام بنیاد مسکن در سال جاری برشمرد.
امروز با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، 2 طرح هادی و آسفالت معابر روستاهای نجم آباد و روشناوند شهرستان گناباد مورد بهره برداری قرار گرفت.
برای اجرای طرح هادی نجم آباد که شامل 9 هزار و 760 مترمربع زیرسازی و روسازی آسفالت است، یک میلیارد و 750 میلیون ریال اعتبار هزینه شده و برای طرح هادی روستای روشناوند نیز که با صرف 10 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده، 40 هزار متر مربع آسفالت صورت گرفته است.
تاکنون طرح هادی در 58 روستای شهرستان گناباد مطالعه و در 27 روستا اجرا شده است.
شهرستان گناباد با 112 روستا و 2 بخش مرکزی و کاخک در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
45 هزار نفر از جمعیت 82 هزار نفری گناباد ساکن مناطق شهری و بقیه روستانشین هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید