معاون وزیر آموزش‌ و پرورش درباره واگذاری «اردوگاه باهنر» توضیح داد

اجازه فروش ملک دولتی را نداریم / واگذاری اردوگاه باهنر به صورت اجاره به شرط تملیک

    کد خبر :329403

طی روزهای اخیر خبری از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر فروش و واگذاری اردوگاه دانش آموزی شهید باهنر منتشر شد.

علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش در جمع خبرنگاران توضیحاتی پیرامون واگذاری اردوگاه شهید باهنر ارائه و اظهار کرد: به هیچ وجه موضوع فروش اردوگاه مطرح نیست و ما اجازه نداریم ملک دولتی را به فروش برسانیم.

وی افزود: در سال ۹۵ به استناد تبصره ۱۲ قانون بودجه، اوراق صکوک می‌توانست در اختیار دستگاه‌ها قرار بگیرد که یکی از آنها اجاره به شرط تملیک بود. بر این اساس وثیقه ملکی گذاشته و پولی دریافت می‌شد. در اینجا بعد از سررسید، وثیقه ملکی عینا عودت داده می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه اردوگاه باهنر در قالب وثیقه در اختیار قرار گرفته است گفت: ۴۰۰۰ میلیارد تومان در قالب اوراق صکوک به دست آوردیم که از آن زمان سازمان برنامه و بودجه به صورت مرتب اقساط را پرداخت می‌کند و وزارت آموزش‌ و پرورش بر آن رصد می‌کند تا پرداخت‌ها به موقع و در سررسید خود انجام شود.

الهیار ادامه داد: پس از آن کل کشور خواهان آن است که اردوگاه شهید باهنر به آموزش‌وپرورش برگردد. ما اجازه فروش ملک دولتی را نداریم و اردوگاه باهنر به صورت اجاره به شرط تملیک واگذار شده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ما هم پیگیری می‌کنیم تا اقساط وام دریافت شده ماه به ماه پرداخت شود و اصلا اینگونه نیست که سه قسط آن پرداخت نشده باشد اظهار کرد: قانون بودجه اینگونه نبود که بتوانیم اردوگاه باهنر را مازاد اعلام کرده و بفروشیم. وزارت علوم هم کار مشابهی را انجام داده و ملک دانشگاه کاشان را به وثیقه گذاشته و پولی را دریافت کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید