استمداد از نمایندگان مجلس برای رفع موانع «خرید خدمات آموزشی»

    کد خبر :480147
خرید خدمات آموزشی

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه به دنبال واگذاری مدارس دولتی در قالب طرح خرید خدمات آموزشی نبوده و نیستیم گفت: از نمایندگان مجلس می خواهیم این فرصت را به آموزش و پرورش بدهند تا موانع و مشکلات طرح خرید خدمات آموزشی را با کمک آنها بررسی و برطرف کنیم.

علی الهیار ترکمن درباره طرح خرید خدمات آموزشی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۳۰ هزار دانش‌آموز در مراکز خرید خدماتی مشغول به تحصیل بوده و تأثیر مثبتی در روند آموزشی و کیفیت‌بخشی به آن داشته‌اند.

وی افزود: اکنون حدود ۸۰ تا ۹۰ هزار لازم‌التعلیم در دوره ابتدایی خارج از مدرسه هستند و تعداد بیشتری نیز در دوره متوسطه اول و دوم بازمانده از تحصیل‌اند. متناسب با شمار بازماندگان از تحصیل نیاز به تأمین نیروی انسانی داریم. باید پکیجی با ترکیب معلمان رسمی، حق‌التدریسی، خرید خدمتی و سرباز معلم‌ها داشته باشیم.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم یک مرتبه تجربه طرح خرید خدمت را در شهرستان‌ها و استان‌ها مرور و بررسی کنیم. قبول داریم موانعی وجود دارد که باید آنها را احصا ء کرده و روی آن بحث و بررسی دقیق داشته باشیم. اما از نمایندگان مجلس می‌خواهیم این فرصت را به آموزش و پرورش بدهند تا موانع را با کمک آنها بررسی و برطرف کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در لایحه بودجه ۹۸ به ویژه در بند ب تبصره ۲۱ بندی پیرامون خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش وجود نداشت عنوان کرد: خرید خدمات آموزشی با توجه به ماده ۲۵ قانون برنامه ششم توسعه و سند تحول بنیادین در بودجه گنجانده شده بود. در سند تحول بنیادین بر افزایش مشارکت در آموزش و پرورش تاکید شده است.

الهیار ترکمن ادامه داد: در ماده ۲۵ قانون برنامه ششم توسعه بر خرید خدمات آموزشی تأکید شده است اظهار کرد: خرید خدمات به معنای خصوصی‌سازی نیست. در طرح خرید خدمات آموزشی کمبود معلم و مدرسه در برخی مناطق دور دست را جبران کردیم و به دنبال واگذاری مدارس دولتی در قالب طرح خرید خدمات آموزشی نبوده و نیستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید