اتحادیه اروپا مأموریت خود در عراق را تمدید کرد

    کد خبر :902572
اتحادیه اروپا مأموریت خود در عراق را تمدید کرد

منابع خبری گزارش دادند، اتحادیه اروپا ماموریت مشورتی- امنیتی خود به نیروهای امنیتی عراقی برای حمایت از زیرساخت‌های این کشور را برای دو سال دیگر تمدید کرد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، شورای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دوره حضور مشاوران امنیتی خود در عراق را جهت تکمیل اصلاحات در زیرساخت‌های امنیتی این کشور و همینطور تقویت آن‌ها را تا آوریل ۲۰۲۲ تمدید کرده است.

این درحالی است که طبق برنامه اعلام شده قبلی زمان حضور این مشاوران تا ۳۰ آوریل جاری به پایان می‌رسد اما پس از رایزنی با دولت عراق، اعضای اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند که دوره این ماموریت را به مدت دو سال دیگر تمدید کنند.

در بیانیه شورای اتحادیه اروپا آمده است که دولت‌های عضو این اتحادیه با این ایده موافق هستند که عراق نیاز به حمایت و پشتیبانی بیشتر در زمان فعلی دارد.

بر اساس این بیانیه، هیئت مشورتی اتحادیه اروپا به ارائه مشاوره استراتژیک و تخصصی جهت اجرای جنبه‌های غیرنظامی برنامه اصلاحات در بخش امنیت عراق ادامه خواهد داد.

مقر هیئت مستشاران اتحادیه اروپا در بغداد پایتخت عراق واقع شده و همچنین دفتری در اربیل، پایتخت اقلیم کردستان عراق دارد.

شورای اتحادیه اروپا در این بیانیه تصریح کرد؛ ماموریت آنها در راستای کمک به عراق در اجرا و توسعه استراتژی امنیت ملی این کشور است. فرآیندی که توسط تعدادی از شرکای بین‌المللی حمایت می‌شود و شامل چندین حوزه از جمله حمایت از اصلاحات نهادی، مقابله با جرایم سازمان یافته، مقابله با فساد، حفاظت از ثروت و میراث این کشور، مدیریت مرزها و مقابله با تروریسم است.

این هیئت مستشاری به مقامات دفاتر مشاوره امنیت ملی، وزارت کشور و سایر نهادهای درگیر در جنبه‌های غیرنظامی عراقی مشاوره می‌دهد.

به گزارش ایسنا، این هیئت مشورتی اتحادیه اروپا، مأموریت خود را در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷ در پاسخ به درخواست کمک از سوی عراق، آغاز کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید