اتحادیه اروپا ایلان ماسک را به تحریم تهدید کرد

    کد خبر :960493
اتحادیه اروپا ایلان ماسک را به تحریم تهدید کرد

دولت آلمان و اتحادیه اروپا انتقاد شدیدی به مسدود شدن حساب چندین خبرنگار آمریکایی در توئیتر وارد کردند و بروکسل در واکنش به این اقدام اعلام کرد که تحریم‌ها علیه مدیر توییتر در دستور کار قرار می‌گیرد.

پس از مسدود شدن حساب چندین خبرنگار آمریکایی در توییتر، دولت فدرال آلمان شدیدا به آن انتقاد کرده و به دنبال عواقب آن است. اتحادیه اروپا هم ایلان ماسک، مدیر توئیتر را به تحریم تهدید کرد.

دولت فدرال آلمان و اتحادیه اروپا مسدود شدن حساب های روزنامه نگاران در توییتر را محکوم کرده‌اند. کریستین هافمن، معاون سخنگوی دولت آلمان در این باره گفت که نگرانی فزاینده ای در مورد آنچه در توییتر اتفاق می افتد وجود دارد. وی افزود: ما این موضوع را از نزدیک مورد بررسی قرار می دهیم و از خود می‌پرسیم که چه پیامدهایی می‌توانیم از آن بگیریم. وی در عین حال گفت که اما هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

دولت فدرال آلمان، وزارتخانه ها و سیاستمداران این کشور تاکنون از توییتر به عنوان بستری برای روابط عمومی خود استفاده کرده اند. با این حال، از زمان تصاحب توییتر توسط میلیاردر ایلان ماسک، چندین بخش دولتی نسبت به تحولات این سرویس آنلاین ابراز نگرانی کرده‌اند.

وزارت خارجه فدرال آلمان مسدود کردن حساب‌های روزنامه‌نگاران را حمله به آزادی رسانه‌ها اعلام کرد. این وزارتخانه در توییتی نوشت: آزادی مطبوعات نباید به میل شخصی روشن و خاموش شود. سخنگوی وزارت خارجه فدرال آلمان گفت: از دیدگاه ما، آزادی مطبوعات یک دارایی فوق العاده ارزشمند است و باید از آن زمانی که چه از طرف دولت ها و یا اشخاص زیر سوال قرار می گیرد دفاع کرد.

اتحادیه اروپا هم از تعلیق خبرنگاران از توئیتر انتقاد کرد و آن را «خودسرانه» خواند. ویرا ژورووا، معاون رئیس کمیسیون اروپای نوشت: اخبار مربوط به تعلیق خودسرانه خبرنگاران نگران کننده است. وی به قانون خدمات دیجیتال اشاره کرد که آزادی رسانه ها و حقوق اساسی را رعایت می کند . ژورووا نوشت: ماسک باید از این موضوع آگاه باشد. خطوط قرمزی وجود دارد و تحریم ها به زودی در راه است.

توئیتر روز پنجشنبه حساب کاربری چندین روزنامه‌نگار سرشناس در آمریکا را بدون هیچ توضیحی به حالت معلق درآورد. شبکه سی‌ان‌ان نوشته این تازه‌ترین اقدام از سوی ایلان ماسک برای تحکیم قدرت یکجانبه خود بر این پلتفورم است.

مطابق این گزارش، حساب‌های تعلیق‌شده متعلق به روزنامه‌نگاران شبکه خبری سی‌ان‌ان، روزنامه نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌پست و دیگر خبرنگارانی بوده که در روزهای گذشته اخبار ربوط به اقدامات ایلان ماسک در توئیتر را پوشش داده بودند.

سی‌ان‌ان نوشته نه ایلان ماسک و نه توئیتر به درخواست‌ها برای توضیح در این خصوص پاسخ نداده‌اند.

این شبکه خبری نوشته ایلان ماسک در اظهارنظری اشتباه مدعی شده که این خبرنگارها با منتشر کردن اطلاعات مربوط به مکان حضور او سیاست جدید توییتر موسوم به «داکسینگ» (تحقیق و نشر دادن عمومی اطلاعات شخصی دربارهٔ یک فرد یا سازمان در بستر اینترنت) را زیر پا گذاشته‌اند.

تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید