ابراز تاسف کرملین از لغو دیدار ترامپ و پوتین

    کد خبر :430298

سخنگوی کرملین از تصمیم کاخ سفید برای لغو دیدار میان رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین ابراز تاسف کرد.

به گزارش بازتاب به نقل ازخبرگزاری تاس، “دمیتری پسکوف” سخنگوی کرملین اعلام کرد کرد که مسکو از تصمیم دولت آمریکا برای لغو دیدار میان رؤسای جمهور روسیه و آمریکا متاسف است.

وی گفت: ما از تصمیم دولت آمریکا برای لغو دیدار برنامه ریزی شده میان دو رئیس جمهور در بوینس آیرس متاسف هستیم. این بدان معناست که مذاکره درباره موضوعات مهم دوجانبه و بین‌المللی تا زمان نامشخصی به تعویق می‌افتد.

در عین حال، یک مقام عالی رتبه شورای امنیت ملی کاخ سفید به خبرگزاری تاس گفت که واشنگتن به صورت رسمی تصمیم ترامپ برای لغو دیدار با پوتین را ابلاغ کرده است.

ترامپ عصر پنجشنبه طی پیامی در توئیتر نوشت که به لیل حادثه تنگه کرچ، دیدار دوجانبه خود با رئیس جمهور روسیه را در حاشیه نشست گروه 20 در آرژانتین لغو می‌کند.

این در حالی است که ترامپ ساعتی پیش از این پیام توئیتری به خبرنگاران گفته بود که نشست با پوتین لغو نشده و این بهترین زمان برای انجام دیدار است.

چند روز پیش سه کشتی ناوگان دریایی اوکراین حریم دریایی روسیه در آب‌های دریای آزوف را نقض کردند و به درخواست‌های قانونی نیروهای مرزبانی و کشتی‌های نظامی روسی بی توجهی کرده و شروع به مانورهای خطرناک کردند که بلافاصله متوقف و توقیف شدند. نیروهای مرزبانی روسیه مجبور شدند برای متوقف کردن این کشتی‌ها از سلاح استفاده کنند که در نتیجه 3 ملوان اوکراینی زخمی شدند که در بیمارستانی در بندر کرچ بستری شدند و جراحات آنها جدی نیست. در این ماجرا 24 نفر از خدمه این کشتی‌ها بازداشت شد‌ند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید