آیفون 16 اپل نمایشگری با حاشیه بسیار باریک دارد

    کد خبر :1057933

BRS مخفف Border Reduction Structure است. هدف این فناوری به طور خاص کاهش قاب پایین یا چانه هر چهار مدل از سری آیفون 16 است. نکته قابل توجه این بوده که فناوری بر روی به حداقل رساندن قاب پایینی با پیچاندن سیم‌های مسی در زیر پنل تمرکز دارد.

بازتاب-منبع کره‌ای Sisa Journal اشاره می‌کند که Samsung Display، BOE و LG Display که پنل‌های سری آیفون 16 را تامین می‌کنند، همگی این فناوری را به دست آورده‌اند. با این حال، نرخ بازده تولید یک عامل مهم خواهد بود. یکی از مقامات این صنعت گفت:

“موانع ورود این فناوری به خودی خود زیاد نیست، اما وضعیت حجم ممکن است برای هر شرکت پس از وارد شدن به تولید انبوه تغییر کند.”

جدا از حاشیه باریک‌تر، آیفون 16 و آیفون 16 پلاس معمولی ظاهراً از همان سایز و نوع پنل مدل‌های سال گذشته غیر پرو برخوردار خواهند بود. آیفون 15 و آیفون 15 پلاس به ترتیب دارای پنل 6.1 اینچی و 6.7 اینچی LTPS با نرخ نوسازی 60 هرتز هستند.

آیفون 16

با این حال، ممکن است افزایش جزئی در سایز نمایشگر برای آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس وجود داشته باشد. به گفته آژانس تحقیقات بازار Omdia، آیفون 16 پرو می‌تواند دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی  و آیفون 16 پرو مکس می‌تواند صفحه نمایش 6.9 اینچی داشته باشد. از نظر فناوری نمایشگر، این پنل‌های بزرگ‌تر همان پنل‌های LTPO هستند که توسط مدل‌های Pro سال گذشته ارائه شد.

اگر انتظار دارید که فناوری زیر نمایشگر (UDC) برخی از سنسورها را از جزیره دینامیک پنهان کند، صبور باشید. کانگ مین سو، محقق ارشد Omdia می‌گوید:

“اپل در تلاش است تا با پنهان کردن دوربین پشت نمایشگر یا پنهان کردن Face ID یک بار دیگر شکل نمایشگر را تغییر دهد، اما فناوری UDC همچنان به تعویق می‌افتد.

وی افزود که ممکن است حتی تا سال 2027 نیز به تعویق بیفتد. باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه این برند چیست و چگونه گوشی را معرفی خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید