آیت الله بطحائی:مغز الکی محل اعتماد نیست

    کد خبر :140353

آیت الله بطحائی: نص صریح قرآن است که ما عهد شکن نباشیم، لذا نباید از ناحیه ما عهد شکنی صورت بگیرد. این یک قرارداد بین المللی که به ثبت کشورهای جهان رسیده است و به جز امریکا، پنج کشور دیگر آن را امضاء کرده اند؛ لذا اگر این سایرین هم نقض عهده کنند به آن «انفساخ» گفته می‌شود که به معنی این است قرارداد به خودی خود، فسخ شده و از دایره اعتبار ساقط است.
آیت الله بطحائی عضو خبرگان رهبری در خصوص اقدامات اخیر امریکا و سنگ اندازی‌های این کشور در اجرای برجام گفت: دولت امریکا سابقه دیرینه و بدی در میان تمامی ملت‌ها و به خصوص کشورمان دارد. قبل از انقلاب تعداد امریکایی‌ها در ایران به بیش از ۵۰ هزار نفر می‌رسید و این مستشاران در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی مشغول بودند و، چون خودم بین سال‌های ۴۸ تا ۵۰ به عنوان افسر وظیفه خدمت کردم، امریکایی‌ها به تمامی نهادهای ایران اشراف داشتند و در واقع کشور را به عنوان جزیره‌ای پر منفعت برای خودشان می‌دانستند. پس از انقلاب این‌ها دستشان از این منافع و منابع قطع شد.

وی درادامه به خبرگزاری دانشجو گفت: آن‌ها برای مقابله با ایران آن‌ها ابتدا جنگ را به راه انداختند و نشد، سپس داعش را به وجود آوردند و نشد و حال آمده اند بر سر توافقی که خودشان آن را ایجاد کرده اند. این را باید عرض کنم که اساساً مغز الکی قابل اعتماد نیست. این کلام قرآن است که میفرماید: «وَلاَ تُؤْتُواْ السُّفَهَاء أَمْوَالَکُمُ الَّتِی جَعَلَ اللّهُ لَکُمْ قِیَاماً» که در اینجا فرد سفی همان الکی است. انسان الکی تا زمانی که مست است می‌گوید حال چیزی گفتم و وقتی بر سر عقل و حواس می‌آید پیمانی را هم که قبلاً امضاء کرده است را باطل می‌کند.

این عضو خبرگان رهبری در خصوص اعمال تحریم‌های امریکا علیه ایران هم گفت: اگر همه نهاد‌ها و وزارت خانه ها، مجدانه و تحت نظارت رهبری به وظیفه خود عمل کنند؛ کوچکترین خطری متوجه کشور نخواهد شد.

آیت الله بطحائی در پاسخ به این سوال که اگر تحریم‌ها امریکا ناقض برجام باشد آیا ماندن در آن صلاح هست، پاسخ دادند: نص صریح قرآن است که ما عهد شکن نباشیم، لذا نباید از ناحیه ما عهد شکنی صورت بگیرد. این یک قرارداد بین المللی که به ثبت کشورهای جهان رسیده است و به جز امریکا، پنج کشور دیگر آن را امضاء کرده اند؛ لذا اگر این سایرین هم نقض عهده کنند به آن «انفساخ» گفته می‌شود که به معنی این است قرارداد به خودی خود، فسخ شده و از دایره اعتبار ساقط است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید