آیت‌الله مکارم شیرازی:مراسم اربعین را منبع درآمد نکنید

    کد خبر :136326

آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد از نگاه اقتصادی دولت به پیاده‌روی اربعین تأکید کرد: باید تلاش‌ها در جهت تشویق و تسریع این راهپیمایی بزرگ باشد، اما دولت به این مراسم به‌عنوان منبع درآمد نظر دارد، افزایش کرایه‌ها، گرفتن هزینه‌های بیمه، هلال‌احمر و پارکینگ هیچ توجیهی ندارد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله‌ مکارم شیرازی روز چهارشنبه (۱۰ آبان) در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، با قرائت پیامی به زائران اربعین با اشاره به وظایف دولت ایران و عراق در پیاده‌روی حماسی اربعین حسینی(ع) تأکید کرد: حماسه اربعین سرمایه عظیمی است که باید از آن به بهترین صورت بهره‌برداری کرد و از دولت عراق نیز به خاطر تلاش‌ها و خدمات برای زائران خارجی تشکر کرد.

وی با انتقاد از نگاه اقتصادی دولت به پیاده‌روی اربعین گفت: باید تلاش‌ها در جهت تشویق و تسریع این راهپیمایی بزرگ باشد، اما دولت به این مراسم به‌عنوان منبع درآمد نظر دارد، افزایش کرایه‌ها، گرفتن هزینه‌های بیمه، هلال‌احمر و پارکینگ هیچ توجیهی ندارد.

این استاد حوزه افزود: اخذ گذرنامه و روادید برای عبور از مرز ضروری و لازم است و هیچ‌کس نباید به خود چنین اجازه‌ای بدهد که بدون روادید و دیگر تشریفات قانونی از مرز عبور کند، چراکه امر زیارت مستحب است، اما عبور قانونی از مرز ضروری است.

وی با بیان اهمیت احترام به حس میزبانی و مهمان‌نوازی ملت عراق گفت: نباید حس میزبانی و مهمان‌نوازی ملت عراق در ایران نادیده گرفته شود، چراکه آن‌ها برای حفظ امنیت و رفاه زوار تمام تلاش خود را انجام می‌دهند که از همین‌جا هم باید از آن‌ها تشکر کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با توصیه به زوار اربعین خاطرنشان کرد: این راهپیمایی حماسی را سیاسی و جناحی نکنید و از شعارها و عکس‌های تفرقه‌افکن بپرهیزید و به تبلیغ اشخاص در این مراسم مبادرت نورزید و از طرف ایرانی هم می‌خواهیم به شایستگی میزبانی زائرانی را کنند که به سمت مرزهای عراق روانه هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید