آیا می توان طراحی صفحات سایت خود را با گوشی موبایل انجام داد؟

    کد خبر :953217

به گزارش تیم طراحی سایت “آرماس دیزاین” بیش از 4.79 میلیارد نفر در دنیا از اینترنت استفاده می کنند که از این تعداد حدود 57 درصد از آنها کاربران موبایلی هستند. این رقم به نظرتان جالب نیست؟

طبیعتاً وقتی تعداد کاربران موبایلی وب در حال افزایش است، بسیاری از آنها دوست دارند علاوه بر استفاده های شخصی، از موبایل برای کارهای مهمتری مانند طراحی سایت هم استفاده کنند!

دستگاه موبایل این روزها حسابی پیشرفت کرده اند و بعضی از آنها تقریباً چیزی کم از یک لپتاپ خانگی ندارند. ولی ایده طراحی سایت فروشگاهی یا شرکتی با موبایل، موضوع جالبی است که احتمالاً دوست دارید بدانید واقعاً اجرای آن امکانپذیر است یا خیر.

برای پاسخ به این سؤال، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم چگونگی طراحی یک وب سایت با موبایل را بررسی کنیم.

طراحی سایت با موبایل؛ از ایده تا واقعیت!

طراحی سایت با کامپیوتر خیلی راحت و ساده است. در واقع حتی اگر دانش فنی و برنامه نویسی هم بلد نباشید، می توانید با کمک ابزارها یا سایت‌های ارائه خدمات رایگان طراحی سایت، یک وبسایت ساده طراحی کنید.

اما این موضوع به این معنا نیست که طراحی سایت با موبایل امکان پذیر نیست!

با کامپیوتر می توانید یک سایت حرفه ای و کامل طراحی کنید، آن را تغییر یا توسعه دهید و اگر سایت با مشکل فنی روبه‌رو شد، آن را حل کنید.

ولی با تلفن همراه خود هم می توانید یک سایت طراحی کنید و این کار سختی نیست. طراحی سایت ارزان با یک گوشی موبایل هوشمند ساده هم امکان پذیر است. چون ابزارهای طراحی سایت با موبایل هزینه‌ای ندارد.

تنها هزینه‌ای که باید پرداخت کنید، خرید هاست و دامنه است. ولی دقت داشته باشید که میزان کنترل شما روی تغییرات و توسعه سایت یا رفع مشکلات فنی آن به اندازه کامپیوتر نخواهد بود و بسیار محدود خواهد بود.

چگونه با گوشی همراه خود یک وب سایت بسازیم؟

اما برویم سراغ اینکه چطور با گوشی تلفن هوشمند خود یک سایت طراحی کنیم. توقع نداشته باشید که روش‌های متنوعی را به شما معرفی کنیم، چون فقط 3 راه در پیش دارید که در ادامه توضیح میدهیم:

روش اول؛ سایت ساز رایگان وردپرس (WordPress)

اولین مسیری که به شما پیشنهاد می‌کنیم استفاده از سرویس سایت ساز رایگان وردپرس است. وردپرس یکی از بهترین و پرطرفدارترین برنامه های مدیریت محتوا است که یک نسخه ویرایشگر موبایل هم دارد.

استفاده از وردپرس آسان است و نیاز به دوره یا آموزش خاصی ندارد، فقط کافی‌ست دامنه و هاست سایت را تنظیم و سایت خود را به رایگان راه اندازی کنید.

استفاده از وردپرس برای طراحی سایت چندین مزیت دارد، از جمله:

♦ عدم نیاز به دانش فنی و برنامه نویسی

♦ رابط کاربری ساده و به زبان فارسی

♦ سهولت نشر انواع محتوای متنی و فنی

♦ امکان نصب انواع تم های زیبا و متنوع

♦ مدیریت آسان صفحات با اپلیکیشن موبایل WP

روش دوم؛ سایت سازهای خارجی

روش بعدی، استفاده از خدمات سایت هایی است برای طراحی سایت با موبایل طراحی شده اند. سایت Weebly یکی از همین سایتهای خارجی است که بدون نیاز به دانش برنامه نویسی و درگیر شدن با مواردی مانند خرید دامنه، هاست و… و به صورت رایگان برای شما سایت طراحی می کند.

سایتهای WIX، Milkshake، Squarespace، Strikingly، dmroom ،Baya و Simdif نیز از پلتفرم های خارجی بسیار خوب طراحی سایت هستند که خدمات خود را در نسخه رایگان و پولی ارائه می کنند.

سایتی که با کمک این پلتفرم ها طراحی می‌کنید، ساده، مینیمال و در عین حال جذاب است و نکاتی مانند طراحی کاربرپسند، سرعت بالا، واکنش‌گرا بودن (ریسپانسیو)، قابلیت اتصال به شبکه های اجتماعی، استانداردهای رنگ بندی سایت و امنیت در آنها پیاده سازی شده است.

اما اگر یک سایت سفارشی سازی شده می خواهید، باید از نسخه پولی (پریمیوم) آنها استفاده کنید.

روش سوم؛ سایت سازهای ایرانی

اگر کار کردن با سایت‌های خارجی زبان برای شما دشوار است، می توانید از وب‌سایت‌های ایرانی طراحی سایت استفاده کنید.

سایت هایی که توسط پلتفرم های ایرانی طراحی می شوند برای زبان فارسی و سرویس های ایرانی بهینه سازی شده اند و امکانات جالبی دارند.

مثلاً خودتان می توانید سایت را مدیریت کنید، به راحتی محتوا منتشر کرده و تصاویر و تم سایت را تغییر دهید.

فضای کاربری این سایت ها شباهت زیادی به برنامه فوتوشاپ و برنامه های آفیس دارد و استفاده از آنها روی گوشی های هوشمند تقریباً راحت است.

نکات مهم درباره طراحی سایت با گوشی موبایل

اگر تصمیم دارید با گوشی موبایل خود یک سایت ساده راه اندازی کنید، راهکارهایی که در بخش قبلی توضیح دادیم تضمین شده و کاربردی هستند. اما چند نکته مهم هم وجود دارد که بد نیست پیش از شروع کار به آنها توجه کنید:

محدودیت های سئوی سایت

سایتی که با موبایل طراحی میکنید، صرفاً مانند یک ویترین است که محصولات، خدمات یا کسب و کار شما را معرفی میکند، ولی با توجه به محدودیت هایی که در دسترسی به اطلاعات و محتوای سایت وجود دارد، سئو یا بهینه سازی آن در آینده ممکن است با مشکل مواجه شود.

چون برای سئوی سایت باید افزونه‌ها و برنامه‌های خاصی (مانند رنک مث، یوست، راکت و…) روی پلتفرم مدیریت محتوای سایت نصب شود که این کار فقط در مورد سایت‌های وردپرسی امکانپذیر است.

محدودیتهای نقل و انتقال داده های سایت

وقتی از سرویسهای رایگان یا پولی سایر پلتفرم ها برای طراحی سایت خود استفاده میکنید، اگر روزی بخواهید سایت جدیدی راه اندازی کنید، در اغلب موارد امکان انتقال داده ها از سایت قدیمی به سایت جدید وجود ندارد.

فرض کنید مسیر طولانی یک ساله را طی کرده اید، ده ها مقاله در سایت خود منتشر کرده اید، بازدید کننده دارید و حالا لازم است سایت خود را توسعه دهید؛ اگر داده های سایت شما روی هاست سرور یک سایت دیگر باشد، باید قید تمام زحماتی که کشیده اید را بزنید!

هزینه های طراحی سایت با موبایل

در بخش قبلی توضیح دادیم که اغلب پلتفرم های رایگان طراحی سایت، خدمات پایه خود را به صورت رایگان ارائه می کنند.

ولی اگر بخواهید سایت را توسعه دهید یا سفارشی سازی کنید، باید از پلن‌های پولی استفاده کنید که مبلغ آنها به صورت دلاری محاسبه می شود.

با توجه به نرخ روز دلار در کشور ما طبیعتاً هزینه این کار از برون سپاری طراحی سایت به بهترین شرکت های طراحی سایت مانند دی ام روم هم بیشتر میشود و به بیان ساده تر، اقتصادی نیست.

استفاده از طراحی سایت دی ام روم به صورت سفارشی بهتر است یا طراحی با موبایل؟

امیدواریم تا این بخش از مطلب به خوبی با ابعاد مختلف طراحی سایت با موبایل آشنا شده باشید. ممکن است برایتان سؤال شود که در نهایت طراحی سایت با موبایل بهتر است یا طراحی سفارشی؟

پاسخ این سوال به هدف شما از طراحی سایت برمی‌گردد. اگر می خواهید یک سایت حرفه‌ای، قدرتمند و کامل داشته باشید که برای شما منبع درآمدزایی باشد، پیشنهاد ما طراحی سفارشی و استفاده از خدمات شرکت های طراحی وب مانند طراحی سایت دی ام روم است.

سایت هایی که توسط این شرکت ها طراحی می شوند:

1.طراحی کاربرپسند، ریسپانسیو و موبایل فرندلی دارد

2.براساس هدف کسب و کار و کاربران ما طراحی می شوند

3.سرعت و امنیت بالایی دارند

4.امکان پشتیبانی و مدیریت محتوا دارند

5.برای موتورهای جستجو سئو فرندلی هستند

برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره و دریافت مشاوره رایگان برای طراحی سایت فروشگاهی یا شرکتی دی ام روم، پیشنهاد می کنیم به نشانیhttps://dmroom.co/web-design-service/  مراجعه نمایید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید