آنتی ویروس اختصاصی گوگل موسوم به Google Play Protect منتشر شد

    کد خبر :854917

به نظر می‌آید گوگل تصمیم گرفته سرویس‌های امنیتی خود که تحت عنوان Google Play Protect شناخته می‌شود را در قالب یک اپلیکیشن مستقل منتشر کند تا قدم احتمالی دیگری را در رابطه با عرضه برنامه آنتی‌ویروس مجزا برای دیوایس‌های اندرویدی بردارد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندارسال 2017 بود که گوگل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از سرویس جدیدی موسوم به Google Play Protect رونمایی کرد که تا امنیت گوشی‌های اندرویدی مجهز به پلی استور را تامین کند.

به مرور زمان ویژگی‌های جدیدی به این سرویس امنیتی اضافه گردید تا آن را در حد و اندازه یک آنتی ویروس بالا ببرد. حالا پس از گذشت حدود چهار سال گوگل تصمیم گرفته این سرویس Google Play Protect را در قالب یک برنامه مستقل در پلی استور قرار دهد.

البته این برنامه در فاز بتا قرار دارد و شما قادر به مشاهده نام این اپلیکیشن در وب‌سایت پلی استور گوگل نبوده و در صورت مشاهده هم هنگام نصب با پیغام Your device isn’t compatible with this version یا همان اعلام ناسازگاری گوشی با این اپلیکیشن مواجه خواهید شد.

به نظر می‌آید که تنها گوشی‌هایی که به نسخه بتا اندروید 12 مجهز باشند، می‌توانند از این برنامه استفاده کنند. البته احتمال می‌رود این قابلیت به‌زودی در دسترس سایر گوشی‌های اندرویدی هم قرار بگیرد.

در ادامه هم تصاویری از این برنامه در پلی استور گوگل منتشر شده و همانطور که در اسکرین‌شات‌ها هم پیداست این اپلیکیشن تا حالا بر روی بیش از ۱۰۰ هزار گجت اندرویدی نصب شده است.

ناگفته نماند این برنامه فقط برای گجت‌هایی با سرویس‌های موبایل گوگل (GMS) ارائه شده و این یعنی اگر گوشی هواوی یا آنر شما از سرویس‌های GMS گوگل بهره نمی‌برد، نمی‌توانید از گوگل پلی پروتکت استفاده کنید.روی هم رفته عملکرد این اپلیکیشن مستقل تفاوتی با سرویس موجود در گوشی‌های اندرویدی ندارد. اما نحوه عملکرد Google Play Protect بدین صورت است که این اپلیکیشن با بهره‌گیری از یادگیری ماشینی تمام اپلیکیشن‌های نصب شده در گجت را اسکن می‌کند و می‌تواند جلوی نصب اپلیکیشن‌های خطرناک را بگیرد. اما حالا که به‌عنوان یک اپلیکیشن مستقل ارائه شده، گوگل احتمالا سریع‌تر از گذشته می‌تواند آن را توسعه داده و آپدیت‌های مختلفی را برای آن عرضه کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید