آمریکا دو مؤسسه مالی مهم روسیه را تحریم کرد

    کد خبر :890218

رئیس‌جمهور آمریکا از تحریم دو مؤسسه مالی مهم وابسته به دولت و نیروهای مسلح روسیه به‌منظور محروم کردن دولت روسیه از دسترسی به بازارهای مالی آمریکا و اروپا خبر داد.

به گزارش تسنیم، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در یک نشست خبری تحریم‌های جدید واشنگتن علیه روسیه در ارتباط با تصمیم شب گذشته رئیس‌جمهور روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را اعلام کرد.

بایدن در ابتدای این نشست خبری اظهار داشت: صحبت‌های دیروز پوتین نقطه آغاز حمله روسیه به اوکراین است.

وی افزود: ما تحریم‌هایی را در نظر گرفته‌ایم و هرچه روسیه بیشتر پیشروی کند، ما هم تحریم‌های بیشتری را اعمال خواهیم کرد. امروز من تحریم‌هایی که برای پاسخ به اقدامی که روسیه دیروز انجام داد، اعلام می‌کنم.

بایدن ادامه داد: ما تحریم‌های تمام‌عیاری را علیه دو مؤسسه مالی مهم روسیه اعمال می‌کنیم. مؤسسه VEB و بانک نظامی آنها تحریم می‌شود.

رئیس‌جمهور آمریکا یادآور شد: تحریم VEB صندوق سرمایه‌گذاری دولتی روسیه بدین معناست که ما دولت روسیه را از تأمین مالی توسط کشورهای غربی محروم می‌کنیم. دولت روسیه دیگر قادر نخواهد بود اوراق قرضه خود را در بازارهای ما یا بازارهای اروپایی معامله کند.

بایدن اضافه کرد: ما با دولت آلمان رایزنی کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که خط لوله نورد استریم 2 پیش نخواهد رفت.

وی همچنین خطاب به مردم آمریکا گفت: دفاع از آزادی برای ما هزینه‌هایی خواهد داشت و باید درباره این هزینه‌ها صادق باشیم. من می‌خواهم آمریکایی‌ها درد کمتری را تحمل کنند، دردی که در پمپ‌های بنزین [به دلیل افزایش قیمت] احساس خواهد شد. این برای من حیاتی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید