آمریکا درباره رابطه ۵ بانک عراقی با ایران تحقیق می‌کند

    کد خبر :345420

آمریکا برای قطع روابط بانکی ایران با عراق، گروهی از مستشارانش را به عراق فرستاده و این مستشاران درباره انتقال پول به صورت نقد و ارتباط پنچ بانک عراقی با ایران تحقیق می‌کنند. این بانک‌ها ممکن است به دلیل ارتباط با ایران تحریم شوند.

به گزارش فرارو، بانک فدرال آمریکا در راستای افزایش فشار مالی بر ایران، درباره رابطه پنج بانک عراقی با ایران تحقیق می‌کند. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که قبلا آمریکا بانک البلاد الاسلامی عراق را به اتهام تعامل با ایران تحریم کرده بود.

منابع دیپلماتیک در عراق مدعی شدند که گروهی از مستشاران آمریکایی برای تحقیق درباره این بانک‌ها در عراق حضور دارند و ممکن است این پنج بانک عراقی، مانند بانک البلاد تحریم شوند.

گفتنی است که چند ماه پیش، آمریکا بانک البلاد الاسلامی عراق را به اتهام همکاری مالی و پولی با ایران تحریم کرد. همزمان با اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران، آمریکایی‌ها نظارت بر بانک‌های عراقی را بیشتر کرده‌اند تا مانع همکاری بانکی بین ایران و عراق شوند. حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق، هم پس از اجرای دور نخست تحریم‌های ایران، اعلام کرد که کشورش با این تحریم‌ها مخالف است، اما برای تامین منافع مردم عراق، به تحریم‌های ایران پایبند خواهد بود.

به گزارش اسکای‌نیوز‌عربی، بنا به ادعای منابع دیپلماتیک، مستشاران آمریکایی در عراق، درباره رابطه این بانک‌ها یا استفاده ایران از آن‌ها در نقل‌وانتقالات پولی تحقیق می‌کنند. این تحقیقات از زمان باراک اوباما شروع شده، اما اوباما فقط یک بانک را تحت پیگرد قرار داد.

با این حال، به گفته این منابع، در ماه‌های گذشته، تحقیقات مجددا شروع شده و شامل انتقال پول به صورت نقد و انتقال پول به لبنان و سپس به سوریه می‌شود.

سال گذشته، آمریکا بانک عراقی ایلاف اسلامی را در لیست سیاه قرار داد. قرار گرفتن در لیست سیاه به این معناست که بانک‌ها باید بین روابط با موسسات مالی آمریکا یا بانک‌های ایران یکی را انتخاب کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید