آلپاین از خودرو هایپرکار کانسپت هیبریدی-هیدروژنی Alpenglow رونمایی کرد

    کد خبر :992305
Alpenglow

خودروهای خیابانی آلپاین چندان مطرح نیستند اما کانسپت تازه معرفی شده Alpenglow حتی در کنار هایپرکارهایی چون استون مارتین والکری، بوگاتی و برخی دیگر چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

بازتاب-این مدل را باید دنباله پروژه هیدروژنی-هیبریدی A4810 آلپاین به حساب آورد که از طراحی خیره کننده برخوردار بوده و یک کانسپت جاه‌طلبانه است. باتوجه به تصاویر، Alpenglow شباهتی به A4810 دارد و باید آن جت جنگنده بین کهکشانی توصیف کرد.

ارتفاع کمتر از یک متر بوده که آن را شبیه خودروهای مسابقه‌ای لمانز می‌کند. در جلو و عقب مجموعه‌ای چراغ‌های LED زیبا به صورت نواری کل بدنه را احاطه کردند. کابین داخل یک حفره قطره‌ای شکل قرار گرفته و این خودرو را باید دارای ایرودینامیکی قابل توجه دانست که اگر به واقعیت تبدیل شود، قطعا همچون موشکی عمل خواهد کرد.

طراحی آلپاین Alpenglow به هیچ خودرویی شباهت نداشته و می‌توان آن را بیشتر در بازی‌ها مشاهده کرد یا انیمیشن‌ها. مشخص نیست برنامه آلپاین چه خواهد بود  و آیا این هایپرکار به تولید می‌رسد یا خیر. این شرکت پروژه‌های جاه‌طلبانه بسیاری داشته که کمتر به واقعیت رسیدند.

پیشرانه هم ساختاری جالب خواهد داشت به شکلی که Alpenglow مانند Viritech Apricale بریتانیایی و Hyperion XP-1، از هیدروژن برای سوخت استفاده می‌کند. از مزایای سوخت هیدروژنی برد حرکتی بیشتر و سرعت عملکرد بالاتر خودرو است.

از آنجایی که خودروهای بنزینی در سال‌های آتی از تعدادشان کاسته خواهد شد، Alpine نیز رویکردی جدید و خاص پیش گرفته و به سمت هایپرکارهایی با سوخت متفاوت رفته تا بتواند یک محصولی ایده آل و فراتر از انتظار ارائه دهد. این هایپرکار شاید مناسب جاده نباشد و نتوان از آن در خیابان استفاده کرد، اما یک خودرو مسابقه‌ای هیجان انگیز خواهد بود که پیست را به لرزه درمی‌آورد.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که احساس می‌کنید وسایل نقلیه الکتریکی فاقد احساسات، تعویض دنده، احساس پیچیدگی مکانیکی و موسیقی متن یک موتور احتراقی خوب هستند، موتورهای احتراق هیدروژنی این شانس را برای ورود به دنیای بدون آلایندگی دارند. بدون از دست دادن هیچ یک از این چیزها، به شرطی که مایل باشید از راحتی شارژ EV خانگی صرف نظر کنید و سطوح معمول تعمیر و نگهداری موتور احتراقی را تحمل.

البته باید بیان داشت که نگهداری چنین خودروهای خاصی چندان ساده نیست و در کنار قیمت سرسام آور، هزینه نگهداری بالایی باید برای آنها در نظر گرفت. همانطور که گفته شد، آلپاین مشخص نکرده این مدل را به تولید می‌رساند یا تنها در لیست خودروهای کانسپت معرفی شده قرار می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید