آلمان: دستگیری یک پزشک که بیماران بدحال کرونایی را خلاص می‌کرد

    کد خبر :763325

در شهر “اسن” آلمان یک پزشک به خاطر خلاص کردن 2 بیمار بدحال کرونایی و کشتن عمدی آنها دستگیر شده است.

به گزارش عصرایران، این پزشک اعتراف کرده به خاطر اینکه بیماران بدحال کرونایی بیشتر رنج و عذاب نکشند، یکی از آنها را خلاص کرده است. او به مورد دوم اعتراف نکرده و منکر شده است.

بر اساس اعلام دادستانی و پلیس شهر اسن آلمان این پزشک 44 ساله که در بیمارستان علوم پزشکی اسن خدمت می‌کرده بیماران بدحال کرونایی را به گونه‌ای مداوا می‌کرده که مرگ آنها تسریع شود.

این پزشک به عمد باعث مرگ دو بیمار بدحال کرونایی 47 و 50 ساله به ترتیب در 13 و 17 ماه نوامبر شده است.

طبق قوانین آلمان پدیده “اوتانازی” و خلاص کردن بیمارانی که امیدی به بهبودی آنها نیست به خاطر ترحم، جرم است. این پدیده در معدود کشورهای جهان و تحت شرایط و تدابیر سخت‌گیرانه کمیسیون‌های پزشکی امکان اجرایی دارد و در بیشتر کشورهای دنیا جرم محسوب می‌شود.

این پزشک که دستگیر شده و در انتظار محاکمه است اعتراف کرده به خاطر اینکه بیمار بدحال کرونایی کمتر رنج و درد بکشد، او را خلاص کرده است.

بیمارستان علوم پزشکی شهر اسن آلمان با صدور بیانیه‌ای گفته است این پزشک که از فوریه سال جاری میلادی در این بیمارستان مشغول خدمت شده دستکم در 2 مورد به بیماران بدحال کرونایی داروهایی تزریق کرده که باعث تسریع روند مرگ آنها شده است.

مقامات این بیمارستان گفته‌اند به محض مشکوک شدن به مرگ 2 بیمار بدحال کرونایی در این بیمارستان، مراتب به مسئولان پلیس و دادستانی اطلاع داده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید