آغاز نهضت بریل‌آموزی از ۱۲ آذر

    کد خبر :652063
آغاز نهضت بریل‌آموزی از ۱۲ آذر

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از آغاز نهضت بریل‌آموزی از ۱۲ آذر خبر داد.

سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست خبری اظهار کرد: روز جهانی معلولان، مناسک گذار است و دو پیام دارد اول اینکه رویدادها و افراد گرامی داشته شوند و دوم، ارزش‌های نهفته در آن توجه شود.

 

وی با بیان ۱۵۲ هزار دانش‌آموز تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی هستند، ادامه داد: نگاه سازمان آموزش و پرورش استثنایی به معلولان رویکرد جامعه‌محور و توانمندساز و دارایی محور است.

 

حسینی به نگاه‌های ویژه در زمینه فعالیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، گفت: در نگاه اول، فراگیرسازی را در این سازمان پیش می‌بریم و تلاش می‌کنیم از ایزوله کردن به سمت تلفیق و فراگیرسازی پیش برویم.

 

وی اضافه کرد: ۸۰ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در ۱۶۰۰ مدرسه ویژه درس می‌خوانند و ۷۱ هزار دانش‌آموز بانیازهای ویژه در ۱۲ هزار مدرسه پذیرا با رویکرد تلفیقی تحصیل می‌کنند و معلم رابط برای آنها در نظر گرفتیم.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سند جامع تشخیص و آموزش پیشگیری دانش‌آموزان دارای اختلالات هیجانی و رفتاری تا ۳۰ دی تدوین می‌شود.

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: نگاه دوم، مناسب‌سازی است که شامل فضا و تجهیزات و محتوای درسی، دانش‌آموزان، خانواده‌ها و دستگاه‌های مرتبط با آنهاست.

 

وی با بیان اینکه در ۱۴ استان مدرسه اوتیسم نداریم، افزود: ۴۶ مدرسه اوتیسم و ۲۰۰ کلاس ضمیمه اوتیسم داریم.

 

حسینی ادامه داد: در ۱۵ استان با همکاری یونیسف قرار است یک مدرسه پذیرا را در زمینه اوتیسم مناسب‌سازی کنیم و همچنین قرار است استان‌ها سند کمی و کیفی اوتیسم را تنظیم کنند.

 

وی با بیان اینکه ۸۲ کلاس کانکسی داریم که ۶۲۰ دانش‌آموز در آن درس می‌خوانند و حدود ۱۰۵ پروژه در دست احداث داریم ضمن اینکه در ۱۵ استان سالن ورزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نداریم.

 

به گزارش فارس، معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ۲۱۰ مدرسه استثنایی برای رسیدن به استانداردها کمبود داریم که خیرین تعهد کردند این مدارس ساخته شود و خشت‌گذاری این مدارس به زودی طی روزهای آینده آغاز می‌شود.

 

وی ادامه داد: آموزش‌های منزل‌محور، بیمارستان محور و مؤسسه محور نیز در برنامه داریم و برای هر دانش‌آموز ۶.۵ میلیون تومان پیش‌بینی کردیم که ۲۱ دانش‌آموز در منزل اکنون در حال آموزش هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید