آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی از ۹ اردیبهشت

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۵:۱۹
    کد خبر :989980
آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی از ۹ اردیبهشت

ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بعد از وقفه ایجاد شده به دلیل مشکل کاغذ یارانه‌ای، از ۹ اردیبهشت آغاز می‌شود.

محمد علوی تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امکان ثبت سفارش کتب درسی برای دانش‌آموزان میان پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم از تاریخ نهم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۲۶ خرداد ادامه دارد.

وی ادامه داد: ثبت‌نام بقیه پایه‌ها یعنی پایه‌های ورودی اول دبستان، هفتم و دهم از پنجم تیرماه آغاز می‌شود و تا ۱۸ شهریور ادامه دارد.

علوی‌تبار اضافه کرد: ثبت سفارش و توزیع تمام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir و یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com انجام می‌شود.

علوی‌تبار درباره قیمت کتاب‌های درسی گفت: با توجه به تأکید رئیس‌جمهور مبنی بر نظارت روی قیمت تمام شده کتاب‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و دیگر نهادهای دخیل، میانگین افزایش قیمت کتاب‌های درسی به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد در حالیکه با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و بودجه مصوب سال گذشته، افزایش حدود 85 درصدی تصور می‌شد.

وی با بیان اینکه نسبت به برنامه زمان‌بندی در چاپ کتاب جلوتر هستیم و به موقع به دست دانش‌آموزان می‌رسد، افزود:کتاب‌ها اواخر مرداد به استان‌ها و مناطق ارسال می‌شود و ان‌شاءالله از ابتدای شهریور در اختیار مدارس جهت توزیع قرار خواهد گرفت و امیدواریم به موقع به دست دانش‌آموزان برسد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه مانند سنوات قبل توزیع تعدای از کتاب‌ها و بسته‌های آموزشی در برخی مناطق محروم به صورت رایگان و در برخی مناطق به صورت نیم بها خواهد بود، گفت: امسال حدود 153 میلیون جلد کتاب درسی در 980 عنوان چاپ سپاری خواهد شد که نسبت به سال قبل حدود دو میلیون جلد بیشتر است.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 62 درصد کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1403-1402 یعنی معادل 90 میلیون جلد کتاب چاپ شده است، افزود: در سال جاری حدود 70 درصد کاغذ استفاده شده در کتاب‌ها و 100 درصد مقوای جلد کتاب‌های درسی از تولیدات داخلی تهیه و آماده سازی شده است.

علوی‌تبار تصریح کرد: ثبت نام در سامانه یکپارچه آموزش و پرورش(سیدا) لازمه ثبت نام در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی است.

به گزارش فارس، ثبت سفارس کتاب‌های درسی قرار بود 27 فروردین 1402 آغاز شود اما سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی روز 26 فروردین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نظر به پیگیری‌های صورت گرفته جهت دریافت اعتبارات تکمیلی به منظور تعدیل قیمت‌ها، فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1403 ـ 1402 دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم که مقرر بود از فردا (27 فروردین ماه) صورت گیرد تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید