آغاز احداث «مدارس سبز» در ۳ استان

    کد خبر :581188

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از کلنگ زنی مدارس سبز در تهران، سیستان و بلوچستان و قزوین در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مجموعه شاخص‌های مدرسه سبز طی یک ماه آینده نهایی می‌شود.

داریوش ورناصری در افتتاحیه گردهمایی آموزشی تخصصی مدیریت سبز که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد با بیان اینکه از سال ۹۷ چند رویکرد اساسی را در برنامه‌های سازمان گنجاندیم که از جمله آنها می‌توان به مدرسه سبز اشاره کرد گفت: کارگروه‌های متعددی در استان‌ها شکل گرفت و تعدادی به صورت پایلوت اقداماتی را آغاز کردند.

وی افزود: سه موضوع اجرای مدارس سبز، آموزش و پژوهش در دستورکار قرار گرفته و در هر سه محور هفت استان از جمله تهران، زنجان، قزوین، سیستان و بلوچستان، خوزستان، فارس و آذربایجان غربی فعالیت هایی را کلید زده‌اند.

وی تاکید کرد: آموزش در اولویت است تا در نهایت بتوانیم مدارس سبز را در همه استان‌ها عملیاتی کنیم. همین روزها مدرسه سبز در تهران و همین‌طور در سیستان و بلوچستان و قزوین کلنگ زنی می‌شود.

ورناصری با بیان اینکه مدارس جدید احداثی باید از ابتدا شاخص‌های مدرسه سبز را اعمال کنند که طرح آن آماده شده و تا یک ماه آینده نهایی می‌شود گفت: بخش دوم مدارس نیمه تمام و بخش سوم مدارس دایر هستند که رویکرد ما اعمال شاخص هایی برای تبدیل کردن آنها به مدرسه سبز است.

وی ادامه داد: امیدواریم سایر استان‌ها نیز به سرعت به این طرح بپیوندند. هر ۳۱ استان باید مدرسه سبز را در هر سه محور پیاده کنند.

به گزارش ایسنا، معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه مدیریت سبز طرح جدیدی است و حتما با مشکلاتی در حین اجرا روبرو خواهیم شد اظهار کرد: برای رفع مشکلات موجود تلاش می کنیم و آموزش و پژوهش را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم. جلسات متعددی در سازمان نوسازی در حال برگزاری است و در اسفند ماه جاری همایش ملی مدیریت سبز در هرمزگان برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید