آشنایی کامل با سازه های تاشو

    کد خبر :995917

سازه های تاشو یکی از محصولات بسیار پرطرف‌دار است که امروزه در اکثر مکان‌ها حتی خانه‌های ویلایی یا آپارتمان‌های که روف گاردن دارند می‌توانید این محصول را مشاهده کنید.

خانه‌های آپارتمانی از سازه تاشو روف گاردن استفاده می‌کنند، امروزه در برخی از مناطق کشور خانه‌های ویلایی بسیار زیادی ساخته شده است و این خانه‌ها می‌توانند در حیاط از سازه تاشو ویلایی استفاده کنند، اکثر کسانی که به دنبال این هستند که محیط خانه‌شان، را زیبا کنند و از آن لذت ببرند با سازه هایی روبرو می‌شوند که بیشتر آنها با این محصولات فضای باز آشنایی ندارند، این سازه ها در طرح‌ها و مدل‌های بسیار زیادی تولید می‌شوند، اگر شما نیز قصد تهیه این محصولات را دارید و می‌خواهید با این سازه ها آشنا شوید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آشنایی با سازه تاشو

سازه های تاشو امروزه محصولاتی نوین هستند که کاربردهای بسیار زیادی در مکان‌ها و محیط‌های مختلفی دارد، سازه تاشو متحرک و… از محصولاتی هستند که در فضای باز به کار می‌روند، امروزه اکثر خانه‌ها برای اینکه یک محیط بازداشته باشند و در زمان نیاز آن را ببندند از این محصولات استفاده می‌کنند.

اگر به‌ خوبی به ورزشگاه‌ها دقت کرده باشید در زمان‌های که هوا نامناسب است سقف ورزشگاه را می‌بندند و این سقف‌های که به طور کنترلی هستند سازه های تاشو متحرک نام دارند و از آن‌ها امروزه در محیط‌های بسیار زیادی از جمله حیاط خانه‌ها، پشت‌بام آپارتمان‌ها و… می‌توان این سازه ها را نیز در خانه‌ها استفاده کرد و به ‌راحتی آن را جابه‌جا کرد.

یکی از کارهای که در اکثر کافه‌ها و رستوران‌ها در این چند سال اخیر رواج پیدا کرده ، چیدن میز و صندلی در فضای باز است که باعث رونق و پیشرفت برخی از کافه و رستوران‌ها شده و مردم از این روش استقبال بسیار زیادی کردند.

برخی از این رستوران‌ها از این سازه های تاشو پارچه ای استفاده می‌کنند که به ‌احتمال بسیار زیادی آن‌ها را دیده‌اید و در زمان‌های بسیار قدیم نیز از آن‌ها در پارک‌ها، ساحل‌ها برای نشستن آدم‌ها استفاده می‌کردند، این محصول کاربردی  چتر تاشو نام دارد که از محصولات فضای باز است.

از این سازه تاشو در محیط‌های عمومی نیز استفاده‌های بسیار زیادی می‌شود، اگر در خیابان‌ها به پارکینگ‌ها دقت کنید متوجه می‌شوید برای سقف آن‌ها از سازه های تاشو چادری تشکیل شده است.

 آشنایی با انواع طرح‌ها و مدل‌های سازه تاشو:

همان‌طور که گفته شد، این محصولات مربوط به فضای باز از انواع مختلفی تولید شده‌اند که هرکدام کارایی خود را دارد و بر اساس مکان و کاربرد آن‌ها را انتخاب می‌کنند؛ در این بخش قصد داریم با انواع سازه های تاشو روف گاردن آشنا کنیم و با شناخت کاربرد آن‌ها، یکی از انواع آن را که نیاز شما را برطرف می‌کند را  به ‌راحتی تهیه کنید.

سازه تاشو روف گاردن: امروزه اکثر ساختمان‌ها برای ایجاد یک محیط تفریحی پشت‌بام آپارتمان را چیدمان می‌کنند تا افراد بتوانند از آن استفاده کنند و لذت ببرند، برای این که در زمان‌های مورد نیاز مانند مواقعی که هوا بارانی است بتوانند با آرامش در آنجا بمانند از سقف‌های کنترلی استفاده می‌کنند.

سازه تاشو ویلایی: همان‌طور که از اسم این نوع سازه می‌توان حدس زد، از آن برای پوشاندن حیاط خانه‌های ویلایی یا ایجاد یک سقف در حیاط برای قرارگرفتن خودرو بر زیر آن استفاده می شود. برای این کار، بیشتر از سازه های تاشو پارچه ‌ای بهره برده می شود.

سازه تاشو فضای باز: سازه تاشو فضای باز بیشتر در اماکن عمومی قرار دارند و می‌توان گفت اکثر مدل‌ها و انواع سازه تاشو از نوع محصولات فضای باز هستند، چتر تاشو نیز از این دسته می‌باشد.

سازه های متحرک: یکی از انواع پرکاربرد سازه های تاشو فضای باز نوع متحرک است، این محصول کاربردی را بیشتر در فضاهای مشاهده می‌کنید. این برای محیط هایی استفاده می شود که نیاز است سازه را جابه‌جا کنند، این نوع به‌ راحتی حمل می‌شود و از آن در مکان‌های مختلف استفاده می‌کنند.

مزایای سازه تاشو

سازه های تاشو ویلایی مزایای بسیار زیادی دارند این محصولات نوین هستند و تازه برای عموم شناخته شده است و بیشتر افراد هنوز با این سازه‌ها آشنا نیستند، این محصولات پیشرفته که امروزه در جهان از آن‌ها برای کارهای بسیار زیادی استفاده می‌کنند.

در این چند سال اخیر در کشور ایران و سایر کشورها رستوران‌های به وجود آمده‌اند که فقط از این نوع سازه های برای سقف شان استفاده کرده‌اند و دلیلی آن مزیت‌های است که این سازه تاشو دارند.

♦ اقتصادی‌بودن یکی از مزیت‌های بسیار مهم و برجسته سازه تاشو اقتصادی‌بودن آن‌ها است، سازه های تاشو پارچه ‌ای یا چادری نسبت به ساخت یک سقف با مصالح و نیروی کار اضافی مقرون‌به‌صرفه‌تر است و دیگر نیاز به مصالح ساختمانی نیست.

♦ امکان استفاده در اکثر مکان‌ها: از این سازه های پیشرفته تاشو می‌توان در مکان‌ها و محیط‌های مختلف استفاده کرد.

♦ امکان جابه‌جای: این سازه ها را به ‌راحتی می توان جابه‌جا کرد، سازه های تاشو روف گاردن را شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی جابه‌جا کنید و از آن  در مکان دیگری استفاده کنید.

♦ برپایی سریع: سریعاً در زمانی که نیاز است می‌توانید آن را برپا کنید و نیازی به این که زمان زیادی را برای برپایی آن قرار دهید نیست.

♦ قابلیت گسترش: یکی دیگر از ویژگی‌های این محصولات که بسیار مهم است قابلیت گسترش آن است، شما برای چندین بار می‌توان آن را گسترش دهید.

جمع بندی

سازه های تاشو محصولات نوپایی هستند که در این چند سال اخیر افراد بسیار زیادی طرف‌دار این سازهای تاشو متحرک شده‌اند و در اکثر مکان‌ها و محیط‌ها از این سازه‌ها استفاده می‌کنند، امروزه افرادی که قصد دارند حیاط خانه‌شان را زیبا کنند برای محافظت از لوازم در مقابل آب‌وهوا و.. نام سازه تاشو چادری یا سازه تاشو پارچه‌ای را می‌شنوند.

این محصولات فضای باز در انواع مختلفی مانند سازه تاشو ویلایی، سازه تاشو متحرک، سازه تاشو روف گاردن و… تولید می‌شوند که هرکدام کارایی به‌خصوص خود را دارد. در این مقاله قصد داشتیم کسانی که قصد دارند از سازه های تاشو متحرک استفاده کنند را با انواع این محصولات آشنا کنیم.

اگر قصد تهیه این سازه ها باکیفیت را دارید می‌توانید محصول مورد نظر را از بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین تولیدکننده سازه تاشو تهیه کنید برای خرید و سفارش می‌توانید به وب‌سایت سازه های پارچه ای و چادری ماهوت مراجعه کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید