آشنایی با کراس اوور چانگان CS35 پلاس

    کد خبر :991157
چانگان CS35 پلاس

در دهه 1390 بود که سایپا چانگان CS35 را به عنوان کراس اوور شهری کوچک راهی بازار ایران کرد و توانست محبوب شود. اگرچه مدل جدید این کراس در چین عرضه شد، اما به دلیل تحریم نتوانست وارد کشورمان شود.

بازتاب- مدتی بعد چانگان تصمیم گرفت CS35 پلاس را به عنوان فیس لیفت نسل دوم این خودرو کراس اوور راهی بازار چین کند، خودرویی که قرار است بزودی در بازار ایران به فروش برسد. نسل اول به دلیل کیفیت ساخت خوب و مشخصات فنی ایده آل موردتوجه قرار گرفت و باید دید آیا این مدل هم موفق خواهد بود یا خیر.

طراحی بیرونی و داخلی

چانگان CS35 پلاس

چانگان CS35 پلاس خودرویی مدرن و بهبودیافته نسبت به نسل اول بوده که نظر هر فردی را به خود جلب می‌کند. خودرو کراس اوور مورد اشاره دارای چراغ جلو LED باریک به هم پیوسته بوده و جلوپنجره بزرگ هم در جلو به چشم می‌خورد. در قسمت زیرین جلوپنجره، نوار قرمز رنگی دیده می‌شود که دو مه شکن سپر را به هم متصل می‌سازد. همچون بیشتر کراس اوورها، این محصول چانگان نیز دارای قسمت‌های پلاستیکی مشکی در بخش‌های جانبی است.

ابعاد خودرو 4335 میلیمتر در 1825 میلیمتر در 1660 میلیمتر است. وزن آن به 1390 کیلوگرم می‌رسد و ابعاد کامپکتی به عنوان خودرو کراس اوور دارد. در عقب نیز چراغ پیوسته‌ای را شاهد هستیم و دو خروجی اگزوز عقب هم تعبیه شده است تا طراحی اسپرتی ارائه دهد.

چانگان خطوط قرمز رنگی را در جای جای این مدل به کار گرفته تا طراحی بیرونی CS35 پلاس را اسپرت سازد. در کابین داخلی با فضایی اسپرت رو به رو هستیم که مدرن به نظر می‌رسد. کلاستر و نمایشگر سیستم سرگرمی یکپارچه هستند و در راستا هم قرار می‌گیرند. صندلی‌ها و تودوزی درب‌ها به رنگ نارنجی بوده تا فضایی باکیفیت را به مخاطب ارائه دهد.

فرمان سه شاخ حالت اسپرتی داشته تا به خوبی در دست جای گیرد. سیستم کنترل تهویه زیر نمایشگر قرار گرفته و طراحی پیانویی دارد. در کابین داخل شاهد تریم چرم، آلومینیومی و پلاستیکی هستیم. طراحی آشنا که بیشتر محصولات جدید چانگان چنین زبان طراحی جذابی دارند.

مشخصات فنی

چانگان CS35 پلاس

چانگان CS35 پلاس به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ 1392 سی سی مجهز شده که از نوع تنفس طبیعی است. پیشرانه‌ای که قدرت 158 اسب بخاری و گشتاور 260 نیوتن متری را تولید می‌کند.  این پیشرانه در کنار گیربکس 7 سرعته دوکلاچه قرار گرفته و انتقال نیرو به دو چرخ جلو منتقل می‌شود.

شتاب 0 تا 100 کمتر از 15 ثانیه بوده و حداکثر سرعت نیز 200 کیلومتربرساعت اعلام شد. به گفته شرکت سازنده این کراس اوور جدید مصرف داخل شهری آن هر 100 کیلومتر 8.8 لیتر بوده و خارج شهر 4.9 لیتر است. البته به صورت ترکیبی باید انتظار مصرف سوخت 6.4 لیتری داشت.

حجم باک سوخت نیز به 52 لیتر می‌رسد. با تمام این اوصاف چانگان CS35 پلاس در بخش فنی مدلی پرتوان بوده که در کنار سایر رقبا می‌تواند عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد. این مدل که توسط سایپا وارد بازار خواهد شد و سپس مونتاژ می‌شود، سال 2018 معرفی شد و عرضه بازار چین شد.

سایز ویژگی‌ها و امکانات

چانگان CS35 پلاس

چانگان CS35 پلاس در نسخه فیس‌لیفت نسل دوم این کراس‌اوور به جدیدترین بروزرسانی‌ها در سال 2021 مجهز شد. از جمله امکانات و تجهیزات چانگان CS35 پلاس باید به مواری چون: فرمان برقی، رینگ آلیاژی، کنترل هوشمند هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی و سرازیری، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، ترمز کمکی. ترمز اضطراری، سنسور نور، چراغ‌های روشنایی در روز، سیستم صوتی مجهز به نمایشگر، دوربین عقب، دوربین جانبی و دوربین 360 درجه، صندلی‌های تنظیم شونده برقی، آینه‌های تاشو برقی به همراه گرمکن، چهار کیسه هوا و سقف پانوراما به همراه سانروف پرداخت.

انتظار داریم این محصول سایپا و چانگان با قیمتی بیش از 1میلیارد و 500 میلیون تومان به فروش برسد. بنابراین باید تا زمان عرضه منتظر ماند و سایپا قصد دارد در ابتدا این محصول را وارد کرده و سپس به مونتاژ بپردازد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید