آشنایی با طرز تهیه زعفران دم کرده

    کد خبر :1010728

آشنایی با طرز تهیه زعفران دم کرده برای مرغ این امکان را برای شما فراهم می سازد تا غذای خود را خوش رنگ تر و خوش عطرتر سازید. برای دم کردن زعفران لازم است به نکات بسیار مهمی توجه داشته باشید تا در نهایت زعفران شما به بهترین حالت ممکن رنگ پس بدهد. همان گونه که می دانید این روزها زعفران ها محبوبیت بسیار زیادی در سراسر دنیا دارند. این ماده غذایی به واسطه پیاز زعفران رشد می کند. اگر با پیازهای زعفران آشنایی داشته باشید می دانید که از پوشال هایی قهوه ای رنگ برخوردار هستند که برای محافظت از پیاز زعفران کاربرد دارند.

با کاشت این پیازها می توان شاهد رشد زعفران ها بود. زعفران ها با گل هایی به رنگ بنفش خواص بسیار زیادی دارند که نباید به سادگی از کنار آن ها عبور کرد. این گل های بنفش می توانند از کلاله های زعفران محافظت کنند. این کلاله ها رنگی قرمز داشته و به عنوان گران ترین ادویه در سطح دنیا شناخته می شوند. از این ادویه محبوب می توانید برای عطردهی و رنگدهی به مرغ استفاده کنید؛ اما بایستی با طرز تهیه زعفران دم کرده برای مرغ آشنایی کامل داشته باشید. با ما همراه باشید تا در ادامه این نوشتار به بررسی طرز تهیه زعفران دم کرده بپردازیم.

مواد لازم برای تهیه زعفران دم کرده

برای تهیه زعفران دم کرده نیاز به مواد خاصی ندارید. این امر تنها با آب و زعفران امکان پذیر می باشد؛ بنابراین تنها نیاز به خرید زعفران باکیفیت و مقداری آب دارید.

طرز تهیه زعفران دم کرده برای مرغ

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به بررسی طرز تهیه زعفران دم کرده برای مرغ پرداخته و در این راستا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. برای تهیه زعفران دم کرده بایستی مراحل خاصی را پشت سر بگذارید. این مراحل شامل موارد زیر می شوند.

آسیاب کردن زعفران

در گام اول برای رنگدهی بهتر زعفران لازم است آن ها را آسیاب کنید. دقت کنید پس از آسیاب باید زعفران حالتی پودری داشته باشد. این امر اثرات مثبت بسیار زیادی بر رنگدهی بهتر زعفران دارد.

ریختن زعفران در آب جوش

پس از آسیاب کردن زعفران نوبت به ریختن آن ها در آب جوش می رسد. برای این امر بایستی زعفران های آسیاب شده را داخل قوری و یا ظرف های نشکن ریخته و با آب مخلوط کنید. پس از مخلوط کردن روی سماور قرار داده و یا بن ماری نمایید تا در نهایت زعفران دم کرده شما آماده گردد. برای تهیه زعفران دم کرده به 20 تا 30 دقیقه زمان نیاز دارید. پس از دم کشیدن زعفران می توانید آن را برای پخت مرغ خود مورداستفاده قرار دهید.

نکات بسیار مهم طرز تهیه زعفران دم کرده برای مرغ

در راستای آشنایی با طرز تهیه زعفران دم کرده برای مرغ بایستی نکات بسیار مهمی را رعایت کنید. این نکات شامل موارد زیر می شوند.

♦ توصیه داریم زعفران را همراه با قند و یا شکر آسیب نکنید؛ چرا که این امر مانع از دم کشیدن سریع زعفران می شود.

♦ قرار دادن یک تکه یخ داخل زعفران می تواند رنگدهی زعفران ها را افزایش دهد. زمانی که تکه یخ ها آب شدند می توانید روی زعفران آب جوش ریخته و اجازه دهید تا بر روی سماور دم بکشد. این روش اثرات قابل توجهی بر رنگدهی بیشتر زعفران دارد. با به کار گیری این طرز تهیه زعفران دم کرده برای مرغ می توانید غذای خود را خوش رنگ تر کنید.

♦ حتما براساس میزان زعفران بر روی آن بریزید تا حالتی آبکی پیدا نکند.

♦ با توجه به نیاز خود زعفران را آسیاب کنید زیرا زعفران آسیاب شده سریع تر عطر خود را از دست می دهد.

♦ در صورت دم کردن زعفران بیش از حد نیاز می توانید زعفران را درون شیشه ریخته و در یخچال قرار دهید. توجه داشته باشید نباید بیشتر از دو هفته زعفران در یخچال باشد زیرا رنگ و بوی اولیه خود را نخواهد داشت.

قیمت زعفران

حال که با طرز تهیه زعفران دم کرده برای مرغ آشنا شدید قصد داریم تا به بررسی قیمت انواع زعفران بپردازیم. قیمت زعفران به عوامل خاصی بستگی دارد که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می شوند.

نوع زعفران و میزان رنگدهی

در حال حاضر زعفران های متنوعی را می توان در بازار دید که به طور کلی به دو دسته زعفران سرگل و زعفران پوشال تقسیم می شوند. زعفران های سرگل از گران ترین زعفران های موجود در بازار هستند؛ چرا که رنگدهی بالایی داشته و عطر و طعم بی نظیر آن ها شما را شگفت زده خواهد کرد.

وزن زعفران

بسته بندی های مختلفی که برای زعفران ها انجام می شوند می توانند اثرات قابل توجهی بر قیمت این محصولات داشته باشند. این روزها زعفران ها در بسته بندی هایی همچون بسته بندی پاکتی، بسته بندی قوطی، ظروف خاتم و جم عرضه می شوند که هرکدام قیمت متفاوتی دارند.

برند تولیدکننده

برخی برندها اعتبار و سوابق درخاشنی در راستای تولید و عرضه زعفران ها دارند. خرید زعفران از برندهای معتبر با توجه به کیفیت بالای محصولات آن ها شما را متحمل هزینه های بیشتری خواهد نمود. برای خرید انواع زعفران با بالاترین کیفیت می توانید از مجموعه دیبازعفران کمک بگیرید.

خرید حلوا ارده

ما در مجموعه دیبازعفران علاوه بر امکان خرید انواع زعفران شرایطی را برای شما فراهم ساخته ایم تا بتوانید محصولاتی همچون حلوا ارده را نیز با کیفیتی عالی خریداری کنید. برای خرید حلوا ارده می توانید ابتدا قیمت ها و ویژگی های محصولات را مورد بررسی قرار داده و با اطمینان خاطر بیشتری خرید نمایید.

کلام آخر

همان گونه که مطالعه کردید آشنایی با طرز تهیه زعفران دم کرده برای مرغ جهت پخت بهتر این غذا اهمیت بسیار زیادی دارد. استفاده از زعفران هنگام پخت مرغ می تواند رنگ و عطری بی نظیر را به غذای شما ببخشد. برای این امر بایستی ابتدا زعفران را آسیاب کرده سپس با آب جوش مخلوط و دم کنید. توصیه داریم زعفران را با قند و یا شکر آسیاب نکنید زیرا میزان رنگدهی آن کاهش می یابد. بهترین گزینه قرار دادن یک تکه یخ درون زعفران می باشد که اثرات بسیار زیادی بر رنگدهی بیشتر آن دارد.

سوالات متداول

بهترین نوع زعفران کدام است؟

زعفران های سرگل را با توجه به رنگدهی بالا و عطر و طعم بی نظیر آن ها می توان به عنوان بهترین زعفران معرفی کرد.

طرز تهیه زعفران دم کرده برای مرغ چگونه است؟

برای این کار ابتدا بایستی زعفران را آسیاب کرده سپس با آب جوش مخلوط کنید. در نهایت اجازه دهید به مدت 20 تا 30 دقیقه بر روی سماور دم بکشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید