آشنایی با انواع کرم پودر و کاربرد آنها در آرایش

    کد خبر :929754

کرم پودر یکی مهم‌ترین زیر ساخت‌های میکاپ است که پوست را یک‌دست، صاف و زیبا می‌کند. انتخاب کرم پودر متناسب با رنگ پوست کافی نیست و بهتر است با توجه به نیاز پوست و نوع آرایشتان، بهترین کرم پودر را تهیه کنید. بنابراین اگر قصد آشنایی با انواع کرم پودر و کاربرد آنها در آرایش را دارید، توصیه می‌‌کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید و تا آرایشتان زیبا و جذاب‌تر از همیشه شود.

انواع کرم پودر و کاربرد آنها در آرایش

به طور کلی مدل‌های مختلف کرم پودر در دسته‌های زیر جای می‌گیرند:

پرایمر: پرایمرها معمولا بی‌رنگ هستند و باعث تغییر رنگ پوست نمی‌شوند و زیرساز کرم پودر اصلی محسوب می‌شوند.

مرطوب کننده: مرطوب کننده‌ها پوست را نرم می‌کنند و رنگ آن را بهبود می‌بخشند. این محصولات مناسب پوست‌های چرب و جوش‌دار نیستند.

براق کننده: براق کننده‌ها روی قسمت‌های خاصی از پوست استفاده می‌شوند و آن را براق می‌کنند. بهتر است افراد دارای پوست چرب از این محصول استفاده نکنند. همچنین استفاده روزانه از این محصول توصیه نمی‌شود.

خالص: کرم پودرهای خالص جزو محصولات اصل محسوب می‌شوند و پوست را کمی درخشان می‌کنند.

استیک: استیک‌ها ترکیبی از کرم پودر و کانسیلر هستند و بهترین کرم پودر برای گریم محسوب می‌شوند.

کرم پودر مایع

یکی از پر کاربردترین نوع کرم پودر در دنیای میکاپ، کرم پودر مایع است. این کرم پودر در بسته‌های پمپی و تیوپی به فروش می‌رسد. قیمت هر برند کرم پودر مایع متفاوت است و به ماندگاری، نوع برند، کشور سازنده، ترکیبات، میزان پوشانندگی، میزان تاریخ مصرف، فرمولاسیون، غلظت و… بستگی دارد. برای مثال قیمت کرم پودر لورال بسیار متنوع است و شما می‌توانید با توجه به رنگ، نوع و نیاز پوستان، یک کرم پودر مناسب تهیه کنید.

میزان پوشانندگی کرم پودر مایع بسیار متفاوت است. برخی از کرم پودرهای مایع پوشانندگی معمولی و کمی دارند که مناسب آرایش روز هستند. معمولا کرم پودرهایی که پوشانندگی کم دارند برای ساعت‌های زیاد استفاده می‌شوند تا پوست به راحتی نفس بکشد و دچار جوش و آکنه نشود. کرم پودر مایع سبک مناسب آرایش خرید، آرایش روز، آرایش اداره، میکاپ محل کار و… است.

معمولا کرم پودر مایع با پوشانندگی بالا، تمام جوش، لک و ناهمواری‌های پوست را می‌پوشاند. کرم پودر مایع با پوشانندگی بالا مناسب آرایش روزانه نیست، مگر آن که بافت بسیار سبکی داشته باشد؛ در غیر این صورت که مانع تنفس پوست می‌شود. کرم پودر مایع با پوشانندگی بالا مناسب آرایش شب، آرایش قرار، میکاپ عروسی و مراسم، میکاپ مهمانی و میکاپ عصر خواهد بود.

بی بی کرم

بی بی کرم (BB Cream)، یک نوع کرم پودر سبک مناسب آرایش روزانه است. این کرم پودر از چندین محصول مثل کرم مرطوب کننده، کرم پرایمر (پایه آرایش برای کیکی و پوسته نشدن صورت)، کرم ضد آفتاب، کرم پودر و کانسیلر تهیه و تولید می‌شود. بنابراین BB کرم باعث نرم و لطیف شدن پوست می‌شود و رنگ پوست را به صورت ملایمی یک‌دست و زیبا می‌‌کند.

بی بی کرم در سال 1960 در آلمان ساخته شد تا بسیاری از افرادی که علاقه‌ای به آرایش سنگین در چندین مرحله ندارند، از این لوازم آرایش استفاده کنند. با این حال بهتر است بدانید که بی بی کرم مناسب آرایش عروس و مجالس رسمی نیست، اما شما می‌توانید در میکاپ قرار دوستانه، آرایش مهمانی‌های دوستانه، آرایش محل کار و آرایش روز از آن بهره‌مند شوید.

سی سی کرم

سی سی کرم (CC Cream) مخفف کلمه color-correcting یا اصلاح رنگ صورت است. این کرم یک نوع دیگری از کرم پودرهای سبک است که برای آرایش روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. CC  کرم ترکیبی از کرم پودر، کرم ضد آفتاب و کرم مرطوب کننده است.

همچنین ویتامین‌ها و آنتی‌ اکسیدان‌هایی که در این کرم مورد استفاده قرار می‌گیرد، باعث تقویت و شادابی پوست می‌شود. سی سی کرم همچون بی بی کرم مناسب میکاپ مجلسی و غلیظ نیست، چرا که بافت سبکی دارد. اما شما می‌توانید از این کرم برای آرایش روز، مهمانی‌های دوستانه و غیررسمی و محل کار استفاده کنید.

دی دی کرم

دی دی کرم (DD Cream)، یک نوع کرم نسل جدید با ترکیبی از کرم پودر، کرم ضد چروک، کرم ضد آفتاب و کرم روشن کننده است. DD کرم می‌توان جایگزین مناسبی برای کرم پودر مایع و برای میکاپ روزانه باشد. این کرم مناسب افرادی است که علاقه‌ای به آرایش طولانی ندارند و در عین زیبایی پوست می‌خواهند به آبرسانی و تقویت پوستشان کمک کنند. دی دی کرم مناسب آرایش روز، عصر، مهمانی، محل کار و قرار خواهد بود.

کرم پودر فشرده

کرم پودر فشره یا موس، یکی دیگر از کرم پودرهای پرطرفدار در دنیای میکاپ است. برای مثال برند لورال کرم پودر فشرده معروف و پرفروشی دارد که شما می‌توانید قیمت کرم پودر لورال را در وب سایت‌های معتبری مثل موتن رو مقایسه و بررسی کنید. این کرم پودر اگرچه فشرده است، اما بافت کرمی دارد و برای پوست‌های خشک نیز مناسب خواهد بود. همچنین این کرم پودر پوشانندگی بالایی دارد و اگر می‌خواهید لک، جوش یا ناهمواری پوستتان را بپوشانید، توصیه می‌کنیم از این نوع کرم پودر استفاده کنید. کرم پودر فشرده با توجه به میزان پوشانندگیش مناسب میکاپ روز و شب خواهد بود.

کرم پودر استیکی

کرم پودر استیکی یا کرم پودر ماتیکی، نوعی کرم پودر فشره است. این کرم پودر به دلیل ضخامت، پوشانندگی بیشتری نسبت به کرم پودر مایع دارد. برای مثال یکی از بهترین کرم پودر فلورمار، کرم پودر استیکی است. این کرم پودر همراه با ترکیبات روغنی، مانع خشک شدن پوست می‌شود و منافذ باز پوست را می‌بندد.

با این حال بهتر است بدانید که کرم پودر استیکی مناسب آرایش روزانه نیست، چرا که پوشانندگی قوی آن مانع تنفس پوست می‌شود. در نتیجه ممکن است باعث بروز جوش یا آکنه در پوست‌های بسیار حساس شود. معمولا از کرم پودر استیکی برای آرایش شب، میکاپ عروس و گریم استفاده می‌کنند.

کرم پودر پودری

کرم پودر پودری، ترکیبات خشکی دارد که برای پوست‌های چرب مناسب است. این کرم پودر باعث مات شدن میکاپ و صورت می‌شود و حتی برخی از میکاپ آرتیست‌ها، کرم پودر پودری را روی کرم پودر مایع می‌زنند تا صورت براق نشود و ماندگاری کرم پودر مایع نیز بیشتر شود. کرم پودر پودری به تنهایی مناسب آرایش روز و آرایش کوتاه مدت است. برندهای زیادی کرم پودر پودری دارند که بهترین کرم پودر فلورمار نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید