آشفته بازار بلیت پروازهای اربعین

    کد خبر :846138
آشفته بازار بلیت پروازهای اربعین

در شرایطی که قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای اربعین پنج تا شش میلیون تومان (به صورت دو طرفه) اعلام شده بود، بلیت دو طرفه هنوز در بازه زمانی مورد توافق موجود نیست و قیمت‌های عجیب و غریبی در مسیر زائران اربعین به چشم می‌خورد.

هفته گذشته سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی توافق کردند تا قیمت بلیت پروازهای اربعین پنج و شش میلیون تومان بسته به فرودگاه مبداء (به صورت دو طرفه) فروخته شود اما تا کنون بلیت دو طرفه با نرخ‌های اعلامی در هیچ یک از سایت‌های اینترنتی عرضه کننده وجود ندارد و در این میان نرخ‌های عجیب و غریبی نیز به چشم می‌خورد.

محمد حسن ذیبخش -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- چهارشنبه هفته گذشته در این باره اعلام کرد که جلسه ستاد اربعین در سازمان هواپیمایی کشوری برای تعیین نرخ نهایی بلیت پروازهای اربعین تشکیل شد و نتایج خیلی خوبی داشتیم. بر این اساس قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز به مقصد نجف پنج میلیون تومان به صورت دو طرفه و یکطرفه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پروازهای مشهد شش میلیون تومان به صورت دوطرفه و یکطرفه ۴ میلیون تومان تعیین شد.

وی با بیان اینکه تعیین قیمت برای بلیت هواپیما و پروازهای اربعین توجه کنید تنها در بازه زمانی ۲۸ شهریور ماه تا ۱۰ مهر ماه است، افزود: چنانچه هر کدام از شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی از این مبلغی که مورد توافق سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی هست تخطی کنند و نسبت به گرانفروشی اقدام کنند، مسافران می‌توانند از طریق سایت سازمان هواپیمایی و سامانه شکایات مردمی اقدام کرده، قطعاً در سازمان با توجه به پیش‌بینی صورت گرفته خیلی سریع نسبت به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

این توافق در حالی صورت گرفته که نه تنها بلیت هواپیمایی برای زائران به صورت دو طرفه و در قالب نرخ توافق شده وجود ندارد، بلکه به نظر می‌رسد پروازهای اربعین به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که بتوان از سقف این توافق نرخی فرار کرد.

به گونه‌ای که در بازه زمانی ۲۸ شهریور ماه تا ۱۰ مهر ماه هیچ بلیت پرواز دو طرفه‌ای وجود ندارد و همه بلیت‌ها به صورت یکطرفه عرضه شده است. در حالی که اگر زائری یک روز پس از این بازه زمانی (یعنی ۱۱ مهر ماه) برگردد، بلیت دو طرفه برای او در این سایت‌ها باز می‌شود اما با قیمت هفت تا بیش از هشت میلیون تومان آن هم از مبدا تهران که باید حداکثر پنج میلیون تومان باشد!

البته اپراتور و مسئولان فروش برخی سایت‌های عرضه کننده بلیت هواپیما هم در پاسخ به این وضعیت اینگونه پاسخ می‌دهند که آن‌ها هیچ نقشی در ارائه و برنامه‌ریزی در زمینه نحوه ارائه این بلیت‌ها ندارند و این برنامه‌ریزی توسط شرکت‌های هواپیمایی صورت گرفته است. از سوی دیگر تقریبا همه بلیت‌های دو طرفه که با شرایط بالا عرضه می‌شود، چارتر شده و مشخص نیست آیا مجوز آن از سوی سازمان هواپیمایی کشوری صادر شده است یا خیر؟

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید