بازتاب ایران

آروتزشوا: بایدن نباید با رئیسی مذاکره کند/ اورشلیم پُست: رئیس ارتش اسرائیل به آمریکا هشدار داد/ المانیتور: رئیسی دیدار با بایدن را منتفی می داند/ گاردین: حاملان سوخت گرفتار تنش مرزی ایران و پاکستان شدند

    کد خبر :820950

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل کانال خبری آروتزشوا، روزنامه اورشلیم پُست، پایگاه خبری المانیتور و روزنامه گاردین با تأکید بر موضوعاتی چون بایدن نباید با رئیسی مذاکره کند، رئیس ارتش اسرائیل به آمریکا هشدار داد، رئیسی دیدار با بایدن را منتفی می داند، حاملان سوخت گرفتار تنش مرزی ایران و پاکستان شدند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

آروتزشوا: بایدن نباید با رئیسی مذاکره کند

انتخاب آقای ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران این گمانه را تقویت کرده است که آینده مذاکرات هسته ای در وین دچار تغییراتی شود.

کانال خبری آروتزشوا به این مسئله پرداخته و در این باره نوشته است: پمپئو: بایدن نباید با رئیس جمهور جدید ایران مذاکره کند.

مایک پمپئو در ادامه اتهاماتی را به آقای رئیسی نسبت داده است و مدعی شده او کسی نیست که باید طرف صحبت ایالات متحده قرار گیرد.

همچنین افزوده است: دولت آمریکا نباید با دولت جدید ایران مذاکره کند و باید نظام تحریم ها را علیه ایران حفظ کند تا دولت ایران مجبور به تغییر رفتار شود.

پمپئو اشاره کرده است که دولت ترامپ اهرم های زیادی را برای دولت بایدن باقی گذاشته است که می تواند از طریق آن ها به ایران فشار وارد کند.

دولت جدید ایران

در پایان این کانال خبری به این مسئله پرداخته است که دولت بایدن اعلام کرده است از سوی آمریکا برنامه ای برای دیدار رئیس جمهور آمریکا و ایران وجود ندارد.

اورشلیم پُست: رئیس ارتش اسرائیل به آمریکا هشدار داد

مقامات اسرائیل در مناصب مختلف سعی دارند دولت ایالات متحده را از بازگشت به برجام بر حذر دارند، هر یک به فراخور جایگاه حقوقی خود دلایلی را ارائه می کنند.

روزنامه اورشلیم پُست در این باره نوشته است: رئیس ارتش اسرائیل، ایالات متحده را از پیوستن دوباره به توافق هسته ای 2015 با ایران برحذر داشت.

ادامه می دهد: با وجود اتحاد نزدیک اسرائیل و ایالات متحده به ندرت پیش می آید که رئیس ستاد ارتش سیاست های خارجی متحدان را مورد انتقاد قرار دهد.

افزوده است: رئیس ستاد ارتش اسرائیل هنگام حضور در واشنگتن برای بحث در مورد تهدیدهای ناشی از برنامه هسته ای تهران به مقامات آمریکایی در مورد پیوستن دوباره به توافق هسته ای ایران هشدار داد.

اسرائیل

در پایان این روزنامه ضمن اشاره به این که این سفر به علت جنگ غزه به تاخیر افتاده است و اکنون صورت گرفته، آورده است که این مقام اسرائیلی در گفتگو با طرف آمریکایی تاکید کرده است باید راه دستیابی ایران به سلاح هسته ای بسته شود.

المانیتور: رئیسی دیدار با بایدن را منتفی می داند

در پی پاسخ آقای رئیسی به سوال یک خبرنگار درباره احتمال دیدار او با رئیس جمهور آمریکا و منتفی دانستن این احتمال از سوی وی، این خبر بازتاب و واکنش های زیادی در رسانه های بین المللی داشته است.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: رئیس جمهور جدید ایران دیدار با بایدن را منتفی می داند.

ادامه می دهد: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب اعلام کرد که سیاست های خارجی رئیس جمهور روحانی را ادامه می دهد.

افزوده است: آقای رئیسی در کنفرانس خبری و در برابر خبرنگارن اعلام کرد سیاست خارجی فعلی ادامه پیدا خواهد کرد و تیم مذاکره کننده در جای خود باقی می ماند.

این رسانه همچنین افزوده است: موضوع هسته ای و مذاکرات مربوط به آن تحت نظارت شخص رهبری اداره می شود.

دیدار رئیسی و بایدن

در پایان این پایگاه خبری آورده است که ایران در مذاکرات به دنبال دست پیدا کردن به یک تضمین است که ایالات متحده مجدداً از برجام خارج نشود، به علت آن که برجام مورد تایید کنگره آمریکا نیست امکان دستیابی به چنین تضمینی سخت است.

گاردین: حاملان سوخت گرفتار تنش مرزی ایران و پاکستان شدند

مسئله قاچاق سوخت از مرز مشترک ایران و پاکستان موضوعی است که در مناطق مرزی ایران و پاکستان مرزنشینان به صورت روزمره با آن روبرو هستند.

روزنامه گاردین در این باره نوشت: ترافیک کشنده: رانندگان سوخت گرفتار تنش های مرزی پاکستان و ایران شدند.

ادامه می دهد: در حالی که دو کشور قاچاق را سرکوب می کنند، افرادی که مجبور به عبور از مرز برای زنده ماندن هستند با یک سفر خطرناک روبرو می شوند.

همچنین این رسانه به سرگذشت این رانندگان پرداخته است و از محدودیت های اعمالی در مرز برای تردد آن ها گفته است و این که چطور برای چند روز در ترافیک کشنده همراه با گرمای سوزان منطقه به سر می برند.

قاچاق سوخت

در پایان این روزنامه به این مسئله پرداخته است که تجارت حمل سوخت بین ایران و بلوچستان پاکستان دهه ها است که ادامه دارد، روزانه 1000 زامیاد این سفر را انجام می دهند و به 1.5 میلیون نفر در منطقه مکران بلوچستان تحویل می دهند، همچنین در سایر مناطق که شرکت های نفتی پاکستان فاقد پمپ بنزین هستند پنج میلیون نفر از سوخت قاچاق شده از ایران استفاده می کنند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید