آب کنار قهوه برای چیست؟ دلیل خوردن آب بعد از قهوه

    کد خبر :1051946

شاید برای شما هم سوال شده باشه که آب کنار قهوه برای چیست؟  احتمالا شما هم برای اولین بار هنگامی که یک قهوه سفارش می‌دهید به همراه آن یک لیوان آب سرد هم سرو می‌شود که ممکن است باعث تعجب شما شود  لازم است بدانید قهوه‌های غلیظ مثل قهوه ترک، قهوه اسپرسو یا فرانسه را معمولا با یک لیوان آب سرد سرو می‌کنند.

ما در ادامه این مقاله از موراتوس می گوییم که علت انجام اینکار چیست؟

آب کنار اسپرسو برای چیست؟

قهوه دارای طعم خاص، دلپذیر و تلخ است؛ با توجه به آنکه سطح زبان دارای پرز‌های چشایی است برای پاکسازی پرز‌های زبان نیاز به نوشیدن آب خواهد بود. در واقع برای فهمیدن طعم واقعی قهوه و از بین بردن طعم‌های ناشی از خوردن یا نوشیدن مواد غذایی دیگر، در کنار یک فنجان قهوه مقداری آب قرار می‌دهند؛ که در واقع جزوی از آداب خوردن اسپرسو نیز است.

بهترین زمان نوشیدن آب همراه اسپرسو

با توجه به مطلب فوق، باید اشاره کرد که بهترین زمان برای نوشیدن آب همراه قهوه اسپرسو، قبل از میل کردن قهوه اسپرسو خواهد بود. البته باید اشاره کرد که برخی از باریستا‌ها به اشتباه سیروپ را جایگزین آب می‌کنند. جهت تکمیل اطلاعات فوق نیز باید ذکر کرد که آب همراه اسپرسو به صورت بسیار خنک در ارائه می‌شود.

دلایل سرو فنجان آب کنار قهوه ترک

قهوه ترک، قهوه سنگین و غلیظی است و بعد از نوشیدن آن در دهان احساس گسی می‌کنیم. نوشیدن آب به متعادل شدن طعم دهان کمک می‌کند.

قهوه‌ترک چون به صورت مستقیم در آب دم می‌کشد همیشه مقداری ذرات قهوه که به آن لرد هم می‌گویند دارد و نوشیدن آب روی قهوه به تمیز شدن دندان‌ها از لرد قهوه کمک می‌کند.

دلیل دیگر گذاشتن آب کنار فنجان سرو قهوه ترک به رسوم سنتی ترک‌ها بازمی‌گردد:

ترک‌ها بسیار مهمان نوازند و خیلی به مهمان احترام می‌گذارند به همین دلیل وقتی مهمان ناخوانده دارند و می‌خواهند از او بپرسند که غذا میل دارد یا نه از قهوه ترک و فنجان آب کنارش استفاده می‌کنند.

اگر مهمان قبل از نوشیدن قهوه اول فنجان آب را برداشت پیامش این است که گرسنه ست و میل به غذا دارد.

شربت بعد از قهوه

بهترین نوشیدنی که می‌توانید بعد از طرز تهیه قهوه فوری ، استفاده کنید همان آب طبیعی و سالم است. درباره نوشیدن شربت هم محدودیت خاصی وجود ندارد، اما بیشتر افراد ترجیح می‌دهند دست کم یک ساعت بعد از قهوه، طعم و خواص آن را حفظ کنند.

زمانی که شما در مصرف قهوه زیاده‌روی کردید و کافئین زیادی در بدن شما باعث ایجاد سردرد و بی‌خوابی شده، می‌توانید از میوه‌ها و خوراکی‌های سرشار از منیزیم و پتاسیم استفاده کنید. موز و آووکادو انتخاب‌های خوبی هستند، اما به‌طور کلی مصرف میوه بلافاصله بعد از قهوه توصیه نمی‌شود.

درباره خوردن آب انار بعد از قهوه هم باید بدانید که کافئین موجود در قهوه ممکن است باعث ایجاد تداخل در جذب کلسیم و آهن شود، به همین دلیل متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند قهوه را با فاصله از غذا و میوه نوش‌جان کنید.

نوشیدن قهوه ممکن است بدن شما را دچار کم‌آبی کند، پس یک لیوان آب معدنی خنک بعد از قهوه بهترین انتخاب است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید