آبله میمونی در حال کاهش است

    کد خبر :935402

 سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که با کاهش شیوع در اروپا، موارد ابتلا به آبله میمون‌ در هفته گذشته کاهش یافته است، به گفته سازمان جهانی بهداشت، پس از چهار هفته متوالی افزایش مبتلایان، تعداد موارد ابتلا به ویروس آبله میمونی در هفته گذشته نسبت به هفت روز پیش از آن ۲۱ درصد کاهش یافته است و از ۵۹۰۷ مبتلا به ۵۲۱۳ مبتلا رسیده است.

براساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت تا کنون ۴۵ هزار و ۳۵۵ نفر در حداقل ۹۶ کشور به ویروس آبله میمون مبتلا و ۱۵ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

تدروس آدهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس مطبوعاتی گفت: در مراحل اولیه شیوع، بیشتر موارد گزارش شده در اروپا و نسبت کمتری در قاره آمریکا بود اما این وضعیت اکنون معکوس شده است، بطوریکه موارد مبتلایان هم اکنون با کمتر از ۴۰ درصد در اروپا و ۶۰ درصد در قاره آمریکا است.

به گفته آدهانوم، نشانه‌هایی وجود دارد که شیوع این بیماری در اروپا جایی که ترکیبی از اقدامات مؤثر بهداشت عمومی، تغییر رفتار و واکسیناسیون به جلوگیری از انتقال کمک کرده کند شده است.

موارد مبتلایان به ویروس آبله میمون در حالی در اروپا مسیر کاهش را طی می کند که دولت سوئیس این هفته اعلام کرد که برای مبارزه با ویروس آبله میمون در حال ساخت مقدار قابل توجهی از واکسن و داروی ضد ویروس است.

دولت سوئیس اعلام کرد که قصد دارد ۴۰هزار دوز واکسن آبله میمون و همچنین ۵۰۰ واحد داروی ضد ویروسی تولید کند.

ایرنا/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید