جدیدترین اخبار
30 اردیبهشت 1400 ساعت 17:02 آرشیو کد خبر :811850
برای چاپ کلیک کنید

۷ نوع استراحت که هر کسی در طول روز به آن نیاز دارد

۷ نوع استراحت

در این مطلب به بیان ۷ نوع استراحتی که بدن در طول روز به آن نیاز دارد، پرداخته شده است.

پزشکان می‌گویند انسان امروزی با توجه به تمام حوادث جنجال برانگیزی که در اطراف او روی می‌دهد، برای کسب انرژی و رسیدن به آرامش به ۷ نوع استراحت نیاز دارد و تنها داشتن هشت ساعت خواب در شبانه‌روز کافی نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به گفته افرادی همچون دکتر ساندرا دالتون‌-اسمیت، پزشک و پژوهشگر آمریکایی، خواب و استراحت دو چیز متفاوت هستند و به همین دلیل است که گاه حتی پس از یک خواب طولانی همچنان احساس خستگی می‌کنیم. بر این اساس هفت نوع استراحتی که برای شکوفایی انسان ضروری هستند، عبارتند از:

۱- استراحت فیزیکی:

اولین نوع استراحت است که می‌تواند منفعل یا فعال باشد. منظور از استراحت فیزیکی منفعل، خوابیدن و چرت زدن است. اما استراحت فیزیکی «فعال» به این معنی است که علاوه بر خوابیدن، با فعالیت‌هایی مانند تمرینات یوگا، حرکات کششی و ماساژ درمانی به بهبود گردش خون و انعطاف پذیری بدن کمک کنیم.

۲- استراحت ذهنی:

احتمالا همکارانی را می‌شناسید که روزشان را با یک فنجان بزرگ قهوه شروع می‌کنند. آن‌ها معمولا بدون نوشیدن قهوه به سختی می‌توانند بر کارشان تمرکز کنند یا فراموشکار می‌شوند. این افراد شب‌ها هنگام خوابیدن نیز نمی‌توانند ذهن خود را خاموش کنند و مرتبا به مکالمات آن روز یا کار‌هایی برای روز بعد فکر می‌کنند. خبر خوب این که برای رفع این مشکل لازم نیست شغلتان را ترک کنید یا به تعطیلات بروید. روز کاری‌تان را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که مثلا هر دو ساعت یک استراحت کوتاه داشته باشید؛ این استراحت‌های کوتاه به شما کمک می‎‌کند سرعت تکاپوی خود را کاهش دهید و کمی‌آرامش داشته باشید.

۳- استراحت حسی:

چشمانتان را هر چند وقت یکبار در طول روز برای یک دقیقه ببندید یا اینکه در پایان روز وسایل الکترونیکی و ارتباطی را از خودتان دور کنید. استراحت‌های حسی می‌توانند بخشی از آسیب‌های روحی وارد شده به بدن از جمله مشکل تحریک بیش از حد حواس را جبران کنند.

۴- استراحت خلاقانه:

این نوع استراحت به ویژه برای کسانی مهم است که باید مشکلات را حل یا ایده‌های جدید طرح کنند. استراحت خلاقانه حس «حیرت و شگفتی» را در درون ما بیدار می‌کند.

۵- استراحت عاطفی:

وقت و مکانی را صرف بیان آزادانۀ احساسات خود کنید.

۶- استراحت اجتماعی:

برای استراحت اجتماعی، بهتر است با افراد مثبت و حمایت کننده همدم شوید حتی اگر این تعاملات به شکل مجازی باشد.

۷- استراحت معنوی:

برای این نوع استراحت، مراقبه و مشارکت اجتماعی را در برنامه روزانه خودتان بگذارید و به چیزی ارزشمندتر از امور روزانه نیز مشغول شوید.

Ad

روی خط خبر

  • امنیت مهم‌ترین رکن انتخابات است
  • وضعیت اقتصاد ایران از دید بانک جهانی/ وضعیت همسایگان
  • نمایندگی ایران در سازمان ملل: سایت مشکوک ادعایی فاکس‌نیوز، لوکیشن فیلمبرداری سریال «نون خ» بود
  • ادعای یک مقام یمنی علیه ایران
  • روحانی: دولت با شجاعت پاسخگوی عملکرد خود خواهد بود
  • وام اجاره ۷۰ میلیون تومان شد
  • محسن هاشمی: نیمی‌از اعضای شورای شهر فعلی رد صلاحیت شدند
  • پاسخ دولت به نامزدهای انتخاباتی درباره اصلاح قیمت بنزین در آبان ۹۸
  • مهلت ثبت‌ نام در سامانه املاک و اسکان تا ۴ ماه دیگر تمدید شد
  • پشت پرده بیانیه اخیر سه کشور اروپایی علیه ایران
  • افزایش قیمت طلا، سکه و ارز ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
  • بازداشت شهروند ایرانی-آمریکایی در پاکستان
  • انفجار در مرکز چین؛ ۱۱ کشته و بیش از ۱۴۰ نفر مصدوم/ فیلم
  • «ارتش مردگان» در لیست ۱۰ فیلم پرفروش نتفلیکس
  • توقف قطار متروی تهران در پی نقص فنی
  • صدور کارت بانکی بریل برای نابینایان
  • واکسیناسیون کرونا با واکسن‌های ایرانی در خرداد
  • هشدار به زنان بارداری که استامینوفن مصرف می‌کنند!
  • کیهان:انتخابات ریاست جمهوری رفراندوم است
  • جدول پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در روز یکشنبه ۲۳ خرداد
  • ابلاغ لغو روادید متقابل بین ایران و عراق
  • مشروح آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری
  • منع استفاده از واکسن آسترازنکا برای افراد زیر 60 سال در ایتالیا
  • تعمیر لباسشویی ال جی و اسنوا در تهران را به کدام مجموعه بسپارم؟!
  • مهلت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان تمدید شد
  • مرگ 5 عضو خانواده در تصادف
  • تمام جزییات وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰
  • عربستان شرایط حج امسال را اعلام کرد
  • آمار کرونا در ایران/ فوت ۱۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته
  • جایزه پولیتزر برای دختری که لحظه مرگ «جرج فلوید» را ثبت کرد
  • Ad