نجفی قصد قبلی برای کشتن همسرش را نداشته است

    کد خبر :547719

یکی از وکلای محمدعلی نجفی می‌گوید یک ریال هم از آقای نجفی به عنوان حق الوکاله دریافت نکرده ام و قصد گرفتن هم ندارم.

لاله عقبایی با اعلام جزئیاتی از پرونده محمدعلی نجفی اظهار کرد: همان طور که در رسانه‌ها هم گفته شده قتل دیروز رخ داده و آقای نجفی عصر روز گذشته خودشان را به آگاهی معرفی کردند.

وی افزود: امروز نخستین روز از جلسه بازجویی موکلم بود و در این جلسه گفته شده که آقای نجفی قصد کشتن همسرشان را نداشته اند.

سوءنیت و یا قصد قبلی در کار نبوده

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه در برخی از رسانه‌ها عنوان شده نجفی به قصد ترساندن همسرش اسلحه را به سمت او گرفته است، گفت: شاید تعبیر «ترساندن» درست و جایز نباشد ولی آقای نجفی اصلاً قصد قتل و یا ارتکاب جرم را نداشته است و اصلاً قصد نداشته تا خدایی نکرده همسرش را به قتل برساند اما متأسفانه این مساله به نحوی نسنجیده پیش رفته که این اتفاق رخ داده است.

عقبایی تاکید کرد: من قویاً اعلام می‌کنم که موکلم اصلاً سوءنیت و یا قصد قبلی برای ارتکاب این جرم (قتل همسرش) نداشته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه محمدعلی نجفی بعد از قتل قصد خودکشی داشته است، گفت: موکلم به هیچ عنوان قصد خودکشی نداشته است، البته این نکته را هم بگویم که از خودکشی‌های قبلی او که در رسانه‌ها گفته می‌شود اطلاعی ندارم.

این وکیل دادگستری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند وکیل بر پرونده محمدعلی نجفی کار می‌کنند، گفت: قرار است که محمود علیزاده طباطبایی هم در این پرونده بنده را یاری کنند.

نجفی خودش را معرفی کرد، دستگیر نشد

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اسلحه آقای نجفی مجوز داشته یا خیر، گفت: من از این موضوع اصلاً اطلاعی ندارم.

عقبایی تصریح کرد: باز هم تاکید می‌کنم تا جایی که من به عنوان وکیل آقای نجفی مطلع هستم آقای نجفی خودشان را معرفی کردند و دستگیر نشدند.

با خانواده مقتول در ارتباط نیستیم

وی با اشاره به سخنان مادر مقتول مبنی بر اینکه قصاص می‌خواهد، گفت: ما هیچ ارتباطی با خانواده مقتول نداریم و تا به امروز آنها را ندیدیم، آنها داغدار هستند و طبیعی است که این سخنان را بگویند به هر حال باید زمان بگذرد و از الان نمی‌توان پیش بینی کرد که چه می‌شود.

این وکیل دادگستری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ادعای دختر قاتل در مورد وارد شدن به منزل (صحنه جرم) درست است یا پسر مقتول گفت: من از جزئیات پرونده نمی‌توانم خیلی صحبت کنم ولی به نظر می‌رسد که صحبت‌های دختر آقای نجفی (همان مصاحبه‌ای که صبح در دادسرا داشته است) درست باشد.

امیدوارم در این پرونده پیروز شوم

عقبایی در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال می‌دهید آقای نجفی از این پرونده تبرئه شود، گفت: من شغلم وکالت است، این پرونده را فقط و فقط از جنبه حقوقی نگاه می‌کنم و امیدوار هم هستم خدا کمک کند تا بتوانم پایان خوشی برای این پرونده رقم بزنم.

این وکیل پایه یک دادگستری در پایان گفت: به دلیل اینکه پرونده در مرحله مقدماتی قرار دارد نمی‌توانم دفاعیاتم را در اختیار رسانه‌ها قرار بدهم اما سعی می‌کنم بر اساس آن حقی که موکل بر گردن وکیل دارد از موکلم دفاع کنم.

یک ریال بابت حق‌الوکاله از آقای نجفی نمی‌گیرم

سید محمود علیزاده طباطبایی  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده است شما هم در پرونده شهردار سابق پایتخت نقش دارید، اظهار کرد: وکیل اصلی پرونده آقای نجفی بنده هستم و خانم عقبایی هم در کنار من هستند.

وی افزود: خانم عقبایی در دفتر ما مشغول هستند، پروانه وکالت هم دارند و وکیل هستند.

علیزاده طباطبایی تصریح کرد: بنده به او گفتم به دنبال کارهای آقای نجفی برود و او هم از صبح آگاهی بود و کارهای آقای نجفی را انجام دادند و از او امضا گرفتند و وکالت نامه را بر روی پرونده گذاشتند.

به گزارش مهر،این وکیل دادگستری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مبلغ حق‌الوکاله شما در این پرونده چقدر است پاسخ داد: سابقه من روشن است و از موکل‌هایم تا کنون یک ریال حق‌الوکاله نگرفتم، در سال ۸۸ من بیش از ۵۰۰ پرونده را بر عهده داشتم و یک ریال نگرفتم، همچنین تمام سال‌هایی که به عنوان وکیل خاندان هاشمی رفسنجانی هم بودم هیچ مبلغی دریافت نکردم، در این پرونده هم هیچ مبلغی بابت حق‌الوکاله از آقای نجفی نمی‌گیرم.

وی در پایان گفت: البته از اینکه قرار است خانم عقبایی از آقای نجفی مبلغی به عنوان حق الوکاله دریافت کنند یا نه اطلاعی ندارم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید