لیگ برتر باید در ۴۰ روز تمام شود

  • ورزشی
  • یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ ۱۷:۰۷
    کد خبر :707718

سهیل مهدی بعد از برگزاری جلسه بررسی وضعیت پرونده‌های باشگاه‌های ایرانی در فیفا، در جمع خبرنگاران گفت: بنا بر دستورالعمل دبیرکل فدراسیون قرار شده ما مرور کلی و اجمالی با تمام باشگاه داشته باشیم. البته این جلسه به شکل دوطرفه برگزار می‌شود. ابتدا براساس نیازهای فدراسیون و سازمان لیگ برای تکمیل مدارک مورد نیاز و همچنین اگر قرار باشد کمکی از دست ما بر بیاید، انجام دهیم و به آنها مشورت بدهیم تا باشگاه‌ها بهتر بتوانند مسائل‌شان را در فیفا جلو ببرند.

وی ادامه: این یک جلسه تعاملی بود که دو طرف با یکدیگر داشتند و خیلی خوشحال شدیم که در این شرایط نمایندگان باشگاه‌ها حضور پیدا کردند. ما توانستیم از این نشست نهایت بهره را ببریم و امیدواریم این اتفاق برای باشگاه‌ها نیز رخ داده باشد.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها و سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اینکه آیا درباره ادامه برگزاری لیگ هم صحبت شده است یا خیر، عنوان کرد: بحث ادامه لیگ را اصلاً صحبت نداشتیم، چون هنوز خبر اولیه را از ستاد مقابله با کرونا نداریم و منتظر هستیم این ستاد در وزارت ورزش تصمیم‌گیری لازم را داشته باشد. بعد از این جلسه و اعلام نظری که می‌شود ما هم مسلماً می‌توانیم برنامه‌‌مان را اعلام کنیم.

مهدی راجع به اینکه باشگاه‌ها در سال‌های گذشته از شکایت‌های خارجی خیلی متضرر شده‌اند و اینکه گفته می‌شود قرار است برای مقابله با این موضوع از ورود بازیکن و مربی خارجی به کشور جلوگیری شود، اشاره کرد: این بحث به ارکان قضایی فدراسیون بر می‌گردد و این دوستان پاسخگو خواهند بود، اما در بحث بدهی‌ها چه داخلی و چه خارجی ما خواهش کردیم مدیریت مالی بهتر و انضباط اداری بیشتری وجود داشته باشد. ما امیدواریم باشگاه‌ها به این مسئله بیشتر توجه داشته باشند.

وی درباره اینکه پیش‌بینی‌اش از آینده مسابقات چیست، گفت: همان‌طور که گفتم، منتظر هستیم ابتدا اجازه تمرین به باشگاه‌ها داده شود، به محض اینکه این اتفاق رخ بدهد، ما باید سه هفته فنی را حداقل برای آماده‌سازی و هماهنگی تیمی در اختیار باشگاه‌ها بگذاریم، بعد از آن ما 9 هفته مسابقاتی را داریم که سعی می‌کنیم با فاصله چهار، پنج روز یک بازی این مسابقات را پیش ببریم و امیدواریم طی 40 روز مسابقات را تمام کنیم. بعد از آن باید از فیفا درخواست کنیم که پنجره نقل‌وانتقالاتی مقداری جابه‌جا شود تا بتوانیم لیگ بعدی را مسلماً با تأخیر برگزار کنیم.

وی راجع به اینکه سعیدی، سخنگوی فدراسیون‌ پزشکی ورزشی اعلام کرده برای ادامه لیگ پانزدهم اردیبهشت تصمیم‌گیری نهایی می‌شود، ابراز داشت: جناب سعیدی صاحب‌نظر هستند و ما هم از صحبت‌های ایشان استفاده می‌کنیم، ولی صحبت‌های‌شان در رابطه با اجازه تمرین تیم‌هاست، ادامه لیگ یا لغو در حیطه اختیارات سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است. دوستان اجازه بدهند در این باره سازمان لیگ و فدراسیون تصمیم‌گیری کنند. مسلماً ما از فرمایشات ستاد مقابله با کرونا و آقای سعیدی استفاده می‌کنیم، ولی در رابطه با شروع تمرینات. اینکه قرار است لیگ لغو شود یا ادامه پیدا کند بهتر است سازمان لیگ تصمیم‌گیرنده باشد.

سرپرست کمیته برگزاری مسابقات درباره کاهش قرارداد بازیکنان نیز تصریح کرد: در این باره بحث توافق و تعامل بازیکنان با باشگاه‌هاست که فکر می‌کنم ارکان قضایی بیشتر می‌توانند اظهارنظر کنند.

وی در خاتمه یادآور شد: روز‌های فیفا‌ به قوت خودشان باقی هستند و پنجره نقل‌وانتقالاتی طولانی‌تر خواهد شد تا باشگاه‌ها برای فصل آینده خود را ادامه کنند.‌

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید