حمله ناکام قایق انتحاری به کشتی سعودی در دریای سرخ

    کد خبر :805527
کشتی سعودی در دریای سرخ

واحدهای دریایی ارتش عربستان توانستند حرکت قایق انتحاری را کنترل کرده و این قایق را منهدم کردند.

شرکت «درید گلوبال» امروز (سه‌شنبه) از حمله به یک کشتی سعودی در سواحل بندر “ینبع”در آب‌های دریای سرخ خبر داد.

شرکت «درید گلوبال» که میزان خطرات و امنیت دریایی را رصد می‌کند امروز اعلام کرد که اخباری مبنی بر احتمال حمله به یک کشتی در سواحل بندر ینبع در غرب عربستان منتشر شده است.

این شرکت با انتشار پیامی در توییتر نوشت که گزارش‌های تأیید نشده‌ای به دستش رسیده است که نشان می‌دهد کشتی مذکور به احتمال زیاد کشتی “ان‌سی‌سی دمام” است.

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس UKMTO نیز در این باره اعلام کرد که از گزارشات مربوط به حادثه‌ای در نزدیکی بندر ینبع عربستان مطلع بوده و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

در همین راستا، وزارت دفاع عربستان مدعی شد که یک قایق انتحاری کنترل از راه دور را در بندر ینبع در دریای سرخ منهدم کرده است.

ترکی المالکی، سخنگوی وزارت دفاع عربستان در این باره مدعی شد: یک قایق کنترل از راه دور در ساعت ۶:۴۰ صبح امروز سه شنبه به وقت محلی رهگیری و منهدم شد.

المالکی اظهار داشت که واحدهای دریایی توانستند حرکت قایق انتحاری را کنترل کرده و این قایق را منهدم کردند.

به گزارش ایسنا، وی افزود تحقیقات از سوی مقامات ذی‌صلاح برای یافتن جزئیات بیشتر در مورد این اقدام خصمانه و تعیین مسئولان آن ادامه دارد.

المالکی تأکید کرد که وزارت دفاع اقدامات سختگیرانه‌ای را علیه هرگونه تلاش برای هدف قرار دادن تاسیسات عربستان اتخاذ خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید