جزئیات سفرهای خارجی دریایی اعلام شد

    کد خبر :887596
جزئیات سفرهای خارجی دریایی اعلام شد

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی جزئیات سفرهای خارجی دریایی را اعلام کرد و گفت: در حال حاضر خط کشتیرانی بندر باهنر – شارجه راه‌اندازی شده است و اگر هزینه‌های بسیار بالای سفرهای دریایی که حدود ۴۰ درصد آن به سوخت شناورها بر می‌گردد، کاهش پیدا کند قطعا می‌توان امیدوار بود تعداد سفرهای دریایی خارجی افزایش یابد.

حسین عباس‌نژاد اظهار کرد: مشکلی که در زمینه سفرهای دریایی به ویژه سفرهای خارجی وجود دارد، این است که با شرایط فعلی هزینه‌ کشتی‌های مسافری بالاست. بنابراین حتی اگر شناورها به صورت کامل مسافرگیری کنند، این سفرها صرفه اقتصادی ندارد.

وی افزود: گرچه قیمت بلیت یکی از مباحثی است که در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است. اما قیمت بلیت سفرهای دریایی خارجی باید بسیار کمتر از پروازهای خارجی باشد و اساسا یکی از دلایل اینکه مسافر زیادی تقاضای سفر دریایی در خط بندر باهنر-شارجه و بندر لنگه-دوبی داشتند همین مساله بود. اما در این میان باید به این نکته توجه داشت که بیش از ۴۰ درصد هزینه‌ سفرهای دریایی، نرخ سوخت است که بر اساس قیمت‌های منطقه محاسبه می‌شود. این مساله به ویژه در کشتی‌های بزرگ‌تر، مهمتر است.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: برای حل این مشکلات با وزارت نفت صحبت کردیم و پیگیر این مساله بودیم. نهایتا به این نتیجه رسیدیم که باید سوخت را به قیمت ۸۰ درصد یارانه‌ای و ۲۰ درصد به نرخ بازار به شناورها – مانند سفرهای دریایی داخلی- ارائه بدهد که باعث رونق می‌شود.

عباس‌نژاد ادامه داد: قبل از شیوع ویروس کرونا و با توجه به در پیش بودن مسابقات جام جهانی قطر، مذاکرات برای راه‌اندازی خط کشتیرانی دوحه در دستور کار قرار گرفت و حتی ترمینال مسافری را این بندر از سوی قطر نوسازی شد.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: ترمینال مسافری چابهار، بوشهر، آبادان، باهنر و بندر لنگه بازسازی شده‌اند، بنابراین اگر هزینه‌ سفرهای دریایی که سرسام‌آور و سنگین است، مدیریت شود، فرصتی به بخش مسافری، گردشگری و دریایی داده خواهد شد تا سفرهای دریایی چابهار-مسقط، بوشهر-قطر، لنگه-دوبی، قشم- عمان از سرگیری شده و اخیرا با مذاکرات صورت گرفته سفر دریایی چابهار به کراچی راه‌اندازی شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید