اگر قصد خرید تلویزیون دوو یا اسنوا دارید؛ این فیلم را حتما ببنید

    کد خبر :869306

مدتی است فروش لوازم خانگی ایرانی با برچسب برند دوو کره خبر ساز شده است، اخیرا هم در شبکه های اجتماعی ویدئویی منتشر شد که دو محصول داخلی با دو برند اسنوا و دوو را مقایسه کرده که ظاهراً هیچ تفاوتی غیر از قیمت با هم ندارند.

موضوع ممنوعیت واردات محصولات لوازم خانگی کره ای و همچنین ممنوعیت تبلیغات برندهای این کشور در ایران مدتی است که سوژه روز رسانه های کشور شده است، مساله ای که پس از دستور رهبری برای ممنوعیت واردات لوازم خانگی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

در این بین اما برخی شرکتهای داخلی که خودشان باید مبلغ محصولات ایرانی باشند، روی برخی محصولات ایرانی برند خارجی نصب می کردند که نصب برند کره‌ای «دوو» روی محصول ایرانی اسنوا یکی از این نمونه ها است. هر چند پس از رسانه ای شدن این موضوع، تبلغیات گسترده ای که در سطح شهر با برند دوو انجام شده بود، تا حد زیادی جمع شد، ولی وزارت صمت هم به این موضوع ورود کرده است تا ابعاد مساله روشن تر شود.

به نوشته تسنیم، مهمترین موضوع در این ماجرا تقبلی بود که به واسطه آن مشتری با فرض اینکه کالای خارجی می خرد، قیمت بالاتری برای آن محصول پرداخت می کرد، در حالی که کالا ایرانی است.

در همین زمینه اخیرا ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که دو دستگاه تلویزیون 55 اینچ هوشمند دوو و اسنوا را با جزئیات کامل با یکدیگر مقایسه می کند و نتیجه می گیرد که این دو محصول کوچکترین افتراقی با هم ندارند. حال این سوال مطرح می شود، چرا دو کالایی که هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، یکی با برند ایرانی و دیگری با مارک خارجی فروخته می شود؟

 

9
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. کورش گفت:
    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۴

    در نظر داشته باشید که شرکت انتخاب تولیدکننده محصولات اسنوا و دوو می باشد و وجود برد و برنامه مشترک طبیعی است

  2. آرمین گفت:
    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱۷

    تعجب میکنم از این ویدیوی جهت دار، یک شرکت حق داره محصولات خودش رو با تنوع گوناگون به بازار عرضه کنه، گروه انتخاب لایسنس دوو رو خریده و حق داره از این برند استفاده کنه، مشتری هم خودش حق انتخاب داره و کیفیت محصولات دوو و استوا هم ثابت شده که خوبه و البته هر دو برند کمی گران هستند و جا داره قیمتهاشون تعدیل بشه

    1. Helma گفت:
      موافقم ۱۸
      مخالفم ۵

      نخرید دوستان پولتونو بریزین تو دریا ولی ازینا خرید نکنید ما خریریم پشیمونیم حتی برای نصبش هم دمارمون درومد از بس تماس گرفتیم خدمات هیچی مشتری مداری هیچی

  3. علی گفت:
    موافقم ۸
    مخالفم ۱۰

    نامردی از این بزرگتر؟
    شرکتی که میاد کلی شعار میده مانع واردات لوازم خانگی میشه و هر چند ماه به اسم تولید لوازم خانگی با تغییر دادن اسم مدل دستگاه خود همان دستگاه را باقیمت بیشتر می فروشد.

  4. کنتا گفت:
    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۴

    سلام واقعا کیفیت بی نظیری داره محصولات اسنوا عالیه

  5. داود گفت:
    موافقم ۵
    مخالفم ۴

    کرمی
    سلام من اسنوا خریدم ۵۵ اینچ کیفیت خیلی عالیه حتی توی آذر ماه از کارخانه انتخاب دیدن کردم هر دو تلویزیون یکیه فقط برند متفاوته
    بسیار با کیفیت و دقت تولید میشه پنل عالی و ضد ضربه هم داره

    1. محمد گفت:
      موافقم ۱
      مخالفم ۱

      کنترل اسنوا هنگ میکنه و تاخیر داره

  6. حسین گفت:
    موافقم ۲
    مخالفم ۱

    تلویزیون دوو نخرید
    هنگ می‌کنه
    نخرید این آشغالها رو
    چند بار که رو قسمت هوشمند باشی دیگه نمیره تو تلویزیون
    باید دستگاه رو از برق بکشی تا بره رو تلویزیون

  7. حسن ناظری گفت:
    موافقم ۱

    سلام من یکی از محصولات تلویزیون ۱۵۰۰۱ UHD75 اینچ اسنوا خریدم که باید در خصوص کیفیت این محصول عرض کنم کیفیت قابل قبول داره اگر نگم عالیه، در خصوص خود تلویزیون باید عرض کنم هراز چندگاهی موقع استفاده هنگ میکنه بقول اون دوستمون که در بالاتر نظر شو داده یا باید صبر کنیم برگرده یا باید از برق بکشیم و در آخر عرض کنم تنها وجه متمایز این برند اسنوا اینه خدمات پس از فروش مناسب لاقل در زمان گارانتی داره بعنوان مثال پنل من خود بخود وسطش خط افتاد وبعد از بررسی کارشناس یه پنل خام اوردن و با مدار قبلی مچ کردن و راه اندازی کردند بدون دریافت وجه ای علی الحال اگر جنس ایرانی میخوای بخری برند اسنوا بینشون بهتره نسبت به خارجی ها که پول بیشتری و میپردازی ممکنه عزیزی بگه چرا پنل باید خط بیفته و بعد عوض بشه خواستم بگم از اشنایان ما برند سامسونگ هم گرفتن بعد یکسال خورده ای خط افتاد و گارانتی اش هم تموم تلویزیونم انباری عودت داده شده بالاخره لوازم الکترونیکی هم ممکنه ایراد دار بشنود مهم خدمات و پشتیبانی خوبی است که اسنوا داره

دیدگاهتان را بنویسید