بازتاب ایران

اوراسیاریویو: توافق هسته ای جدید ایران یک پیروزی مهم برای تهران خواهد بود/ المانیتور: یک پلنگ در ایران به ضرب گلوله کشته شد/ اوراسیاریویو: سفارت روسیه گزارش مربوط به دریافت تسلیحات از ایران را رد کرد

    کد خبر :905341

«بازتاب» – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل اندیشکده اوراسیاریویو و پایگاه خبری المانیتور بر موضوعاتی چون توافق هسته ای جدید ایران یک پیروزی مهم برای تهران خواهد بود، یک پلنگ در ایران به ضرب گلوله کشته شد، سفارت روسیه گزارش مربوط به دریافت تسلیحات از ایران را رد کرد، نوشتند.

در ادامه به ‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اوراسیاریویو: توافق هسته ای جدید ایران یک پیروزی مهم برای تهران خواهد بود

مذاکرات هسته ای برای احیای توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی مهم ترین پرونده جاری سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: توافق هسته ای جدید ایران یک پیروزی مهم برای تهران خواهد بود.

ادامه می دهد: دولت بایدن برای دستیابی به توافق هسته ای امتیازاتی را به ایران داده است اما به نظر می رسد توافق پیشنهادی بسیار ضعیف تر از توافق 2015 است و این پیامدهای شدیدی برای صلح و ثبات در منطقه خواهد داشت.

افزوده است: سیاست های دولت بایدن را می توان خنثی کننده و معکوس کننده سیاست های دولت ترامپ توصیف کرد.

در پایان این اندیشکده آورده است که تصمیمات دولت بایدن در قبال حوثی های یمن بخشی از تعامل آن با ایران بوده است و عدم دستیابی به توافق هسته ای را برای منطقه آسیب زا دانسته است.

المانیتور: یک پلنگ در ایران به ضرب گلوله کشته شد

حمله پلنگ به پلیس در قائم شهر و کشته شدن آن به ضرب گلوله مورد توجه رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: پلنگ پس از حمله به پلیس در ایران به ضرب گلوله کشته شد.

ادامه می دهد: یک پلنگ روز یکشنبه در شهر قائم شهر در شمال ایران پس از حمله به یک پلیس و زخمی شدن آن به ضرب گلوله کشته شد.

افزوده است: رئیس یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت: این گربه بزرگ در حال انقراض برای نجات جان مامور پلیس با دو گلوله کشته شد.

در پایان این پایگاه خبری آورده است که پلنگ ایرانی در فهرست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت به عنوان گونه های در معرض خطر انقراض قرار دارد و بومی ترکیه، ایران، افغانستان و قفقاز است.

اوراسیاریویو: سفارت روسیه گزارش مربوط به دریافت تسلیحات از ایران را رد کرد

مذاکرات هسته ای برای احیای توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی مهم ترین پرونده جاری سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: سفارت روسیه گزارش مربوط به دریافت تسلیحات از ایران را رد کرد.

ادامه می دهد: سفارت روسیه در تهران اخبار جعلی رسانه ای درباره عرضه سلاح های ایرانی به روسیه را رد کرد.

افزوده است: سفارت روسیه روز یکشنبه در حساب توئیتری خود بیانیه ای منتشر کرد و گفت: اطلاعاتی که در برخی رسانه ها درباره ارسال تسلیحات ایرانی به روسیه منتشر شده جعلی است و با واقعیت مطابقت ندارد.

در پایان این اندیشکده آورده است که برخی رسانه ها مدعی شده اند که روسیه تسلیحات و سخت افزارهای نظامی را از عراق برای جنگ اوکراین از طریق شبکه های قاچاق از خاک ایران می برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید