آتش‌سوزی ۱۲ ساعته در ۳ نقطه ‌میانکاله

    کد خبر :847110
آتش‌سوزی ۱۲ ساعته در ۳ نقطه ‌میانکاله

رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله با اعلام مهار آتش‌سوزی بیش از ۱۲ ساعته در سه نقطه از این منطقه حفاظت‌شده، نبود تجهیزات را عامل افزایش شدت و وسعت خسارت در طبیعت میانکاله عنوان کرد.

علی کلانه صبح امروز در بهشهر اظهار داشت: حدود ساعت 16 روز دوشنبه 29 شهریورماه 1400 خبر آتش‌سوزی در پناهگاه حیات وحش میانکاله گزارش شد که بلافاصله با اندک تجهیزات و نیروی انسانی به محل حادثه رفتیم.

وی اظهار کرد: قسمت‌هایی از منطقه معروف به شور و مناطق نزدیک به ساحل ابتدا در دو نقطه و سپس در نقطه‌ای دیگر آتش گرفته بود.

رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله با اشاره به اینکه تجهیزات در میانکاله بسیار ناچیز است، تصریح کرد: با یک تراکتور نیم‌بند و یک لودر به جنگ آتش رفتیم.

این مسئول با اشاره به وسعت آتش‌سوزی و نبود تجهیزات و امکانات اطفای حریق، گفت: مهمترین اقدام برای مهار آتش این بود که جاده‌‌ آتش‌بر بزنیم تا بتوانیم کنترل بهتری روی آتش داشته باشیم.

کلانه با بیان اینکه عملیات اطفا به سختی و کندی پیش می‌رفت، تصریح کرد: خوشبختانه بارندگی هم آغاز شد و ساعت 5 صبح امروز توانستیم آتش را خاموش کنیم.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی در دل پناهگاه و دور از مناطق تالابی بوده است، گفت: گونه‌های گیاهی شامل انار، سازیل، تمشک ازگیل، داغداغان و اوجا در آتش سوخت.

رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله که فرماندهی عملیات اطفای حریق را برعهده داشت، درباره میزان آتش‌سوزی اظهار داشت: وسعت حادثه بالاست و پس از بررسی و پایش، میزان خسارت اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا شرکت صیادی شهید رجایی نیز در جریان آتش‌سوزی خسارت دیده است، گفت: خوشبختانه صیادها کمک کردند و آتش در نزدیکی این واحد “پره” مهار شد.

به گزارش تسنیم، آتش‌سوزی‌ها در میانکاله عمدی است و باتوجه به اینکه رفت و آمدها در این ذخیره‌گاه کنترل می‌شود، انتظار می‌رود که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ورود هوشمندانه‌ای در شناسایی فرد یا افراد خاطی مرتبط با آتش‌سوزی‌ها داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید