چگونه در قطار کوپه دربست کنیم؟

    کد خبر :589582

سفر با قطار یکی از گزینه‌هایی است که نسبت به سفر با هواپیما، کم‌خرج‌تر و اقتصادی‌تر است. مسافرت با این وسیله نقلیه خصوصا در مواقعی که شما دسته جمعی سفر می‌کنید و مسیر سفر شما هم زیباست، به شدت هم دلنشین و خوش خواهد بود. شما با خرید بلیط قطار برای گروه دوستان یا جمع خانواده‌تان می‌توانید یک سفر لذت بخش را تجربه کنید.

به گزارش بازتاب ،خرید بلیط قطار این روزها بسیار آسان است، شما دیگر لازم نیست به ایستگاه راه آهن مراجعه کنید یا در این ترافیک و شلوغی به آژانس‌ها بروید تا درباره رزرو بلیط قطار و قیمت بلیط قطار آن سوال بپرسید. به یکی از سایت‌های فروش اینترنتی بلیط قطار بروید و به راحتی لیست قطارهای موجود و تاریخ و زمان حرکت آن‌ها را چک کنید؛ حالا گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید و خرید اینترنتی بلیط قطار را به سادگی و سهولت انجام دهید.

برای رزرو بلیط قطار، کافیست اطلاعات افرادی که می‌خواهید برای آن‌ها بلیط قطار تهیه کنید را در اختیار داشته باشید، چون بلیط هر نفر باید به نام خودش باشد و اطلاعات هویتی آن درست ثبت شده باشد. این اطلاعات هویتی شامل کد ملی، نام و نام خانوادگی کامل، تاریخ تولد و… است؛ این اطلاعات باید با اسناد هویت فرد مطابقت داشته باشد. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که شما می‌توانید چند بلیط به نام یک نفر بخرید، ولی برای چند نفر نمی‌توانید بلیط تهیه کنید.

یکی از امکانات قطار برای سفرهای دسته جمعی خانوادگی یا دوستانه، که هم مسیر را برای شما آسان‌تر می‌کند و هم آسایش شما را در طول مسیر تامین خواهد کرد، امکان دربست کردن کوپه قطار است. شما می‌توانید برای آسایش و راحتی بیش‌ترتان در طول سفر  یک کوپه را به صورت دربست رزرو کنید و فضای خصوصی و راحتی برای خود در طول سفر داشته باشید؛ به این ترتیبت می‌توانید در مسیر به بازی و تفریح و … بپردازید. اگر تعداد شما کم‌تر از ظرفیت کوپه است، مهم نیست، شما می‌توانید با پرداخت هزینه صندلی خالی، کل فضای کوپه را در اختیار داشته باشید و از این محیط خصوصی لذت ببرید.

برای دربست کردن کوپه لازم است حین خرید اینترنتی بلیط قطار، گزینه کوپه دربست را انتخاب کنید. تعداد و مشخصات اصلی نفرات حاضر در کوپه قطار را در بخش اطلاعات هویتی افراد وارد کنید. بعد با انتخاب گزینه کوپه دربست، در صورت خالی ماندن صندلی یا صندلی‌ها، به صورت سیستمی اطلاعات آن پر خواهد شد. لازم نیست شما اطلاعات افرادی را به صورت اشتباه برای دربست کردن کوپه وارد کنید، اینطوری هم هزینه شما بیش‌تر خواهد شد و هم در روند سوار شدن به قطار ممکن است به مشکل بربخورید.

قیمت بلیط قطار برای هر نفر در مدل کوپه دربست با قیمت عادی هیچ تفاوتی ندارد و تنها اگر تعداد نفرات‌تان از ظرفیت کوپه کم‌تر باشد، باید هزینه صندلی خالی را پرداخت کنید تا بتوانید از فضای اختصاصی خود لذت ببرید. هزینه بلیط برای افراد بالای دوازده سال تمام بها و زیر دوازده سال نیم بها محسوب می‌شود. البته قیمت بلیط قطار برای کودکان زیر دو سال، در صورتی که صندلی برای او نخواهید، فقط ده درصد از قیمت بلیط قطار است؛ در واقع شما با این 10 درصد تنها هزینه بیمه مسافر را پرداخت می‌کنید. ولی اگر بخواهید برای کودک خود نیز صندلی داشته باشید باید نصف قیمت بلیط قطار را بپردازید. البته اگر انتخاب شما در خرید اینترنتی بلیط قطار برای سفر، قطارهای اتوبوسی است باید بدانید که نمی‌توانید از امکان کوپه دربست بهره‌مند شوید، چرا که این امکان فقط برای قطار‌های 4 تخته و 6 تخته مهیاست.

اگر تعداد نفرات همراه شما بیش از ظرفیت کوپه است، یک راه حل وجود دارد، آن هم در صورتی که این تعداد نفرات اضافه، فقط یک نفر باشد. شما می‌توانید فقط یک نفر را با خود به کوپه دربست خود ببرید و تنها همان قیمت بلیط قطار را برای یک نفر بپردازید؛ البته ممکن است با صلاح‌دید رئیس قطار این هزینه کم‌تر نیز شود. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که آن نفر اضافه که با خود همراه برده‌اید، در طول سفر فقط می‌تواند در کوپه شما بماند و حق تعویض کوپه و درخواست صندلی را ندارد.

اگر هم تعداد نفرات‌تان کم‌تر است، هزینه صندلی خالی برای دربست کردن کوپه، فقط همان هزینه صندلی است و خدماتی مثل بیمه، خدمات ایستگاهی و پذیرایی از آن حذف می‌شود که این هزینه حدودا کم‌تر از هزینه بلیط بزرگسالان است.

کوپه دربست؛ هم راحت، هم به صرفه

زمانی که کوپه دربست می‌کنیم، هم راحتی و آرامش داریم و هم از قیمت مناسب قطار برای سفرمان برخوردار شده‌ایم. بنابراین با این انتخاب سفری دلچسب و به‌یادماندنی در انتظار شماست.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. معصومه گفت:

    سلام
    ببخشید مادرشوهرم نمی تونه از نردبان بالا بره. تو‌کوپه امکانش هست تختش بالا رو با پایین عوض کرد؟ برای رفع این مشکل باید به کی بگیم؟

دیدگاهتان را بنویسید