سریع‌ترین قطار هیدروژنی جهان در چین به کار گرفته شد

    کد خبر :969635
قطار هیدروژنی

چین از قطار جدید هیدروژنی/ابر خازنی با قابلیت رسیدن به سرعت 100 مایل در ساعت (160 کیلومتر در ساعت) پرده‌برداری کرده است که آن را به سریع‌ترین قطار هیدروژنی تا به امروز تبدیل کرد.

بازتاب-قطاری که به طور مشترک توسط غول صنعتی دولتی CRRC (بزرگترین تولیدکننده وسایل نقلیه ریلی در جهان) و Chengdu Rail Transit توسعه یافته است، اولین قطار مسافربری با نیروی هیدروژنی در چین هم به حساب می‌آید. برد این قطار معادل 373 مایل (600 کیلومتر) بوده و چیزی جز آب مصرف نمی‌کند و آن را به قطاری با آلایندگی صفر تبدیل می‌سازد.

یکی از ویژگی‌های اصلی این قطار، قابلیت رانندگی خودکار بوده که با فناوری ارتباطی 5جی  فعال می‌شود. این قطار همچنین قابلیت بیدار شدن، راه‌اندازی، توقف و بازگشت به کارخانه را به صورت خودکار دارد. در حالی که آلمان در حال حاضر پیشرو در قطارهای هیدروژنی است، با 14 قطار در حال خدمت، قطارهای CRRC می‌توانند قطارهای آلمانی را با سرعت حدود 20 کیلومتر در ساعت (12 مایل در ساعت) شکست دهند. با این حال، قطارهای آلمان در حال حاضر برد بسیار بیشتری در حدود 620 مایل (1000 کیلومتر) دارند.

قطار هیدروژنی

شایان ذکر است که ژاپن و کره جنوبی مطرح‌ترین کشورهایی بودند که هیدروژن سبز را به عنوان راه‌حل حمل و نقل تبلیغ کرده، چین در حال حاضر از نظر استقرار واقعی ایستگاه‌های سوخت‌گیری هیدروژن پیشتاز است. طبق آمار Information Trends، تنها 1000 ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن در جهان وجود داشته که حدود یک سوم آنها در چین است.

این اقدام چین بسیار مهم بوده زیرا این کشور که بخش عمده‌ای از زنجیره تامین باتری لیتیومی را در دست دارد، اکنون بی‌سر و صدا در حال توسعه وسایل نقلیه هیدروژنی با حداکثر سرعت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید