فیسبوک و ری بن از عینک هوشمند رونمایی کردند
گوگل چند سال پیش تلاش کرد تا عینکهای هوشمند خود را به عنوان نوعی جدید و انقلابی از فناوری به بازار ارائه کند. اما به دلیل ضعفهای شدید نرمافزاری، پروژه فوق به یکی از بزرگترین شکستهای این کمپانی تبدیل شد. حال نوبت به فیسبوک رسیده تا در همکاری با ری بن، شانس خود را در این زمینه را امتحان کند.
«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– تصاویری از این محصول که قرار است امروز، 18 اردیبهشت در مراسمی رونمایی شود، حال توسط یکی از معتبرترین افشا کنندگان توییتری منتشر شده است. این عینکهای هوشمند Ray-Ban Stories نامگذاری شدهاند و روی آنهای هیچگونه لوگویی از فیسبوک مشاهده نمیشود.
با توجه به این تصاویر، عینکهای هوشمند فیسبوک و ری بن قرار است با سه فریم متفاوت به بازار بیایند که هر سه شباهتهای بسیاری به طراحیهای کلاسیک و اوریجینال برند ری بن دارند. تفاوت اما این است که در دو طرف این عینکها، دو دوربین قابل مشاهده بوده و در بالای دسته سمت راست نیز یک کلید وجود دارد که احتمالاً برای کنترل دوربینها از آن استفاده میشود.
مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک چندی پیش ضمن اشاره به اینکه عینکهای هوشمند جدید از ویژگیهای ظاهری منحصر به فرد محصولات ری بن برخوردار خواهند بود، گفت که این عینکها از نمایشگرهای دارای قابلیت AR استفاده نخواهند کرد. با توجه به این موضوع، هنوز نمیدانیم محصول مشترک فیسبوک و ری بن میخواهد چه مزیتهایی برای کاربران ایجاد کند.
زاکربرگ معرفی این عینک را فرصتی برای هموار کردن راه شرکت تحت امرش به سمت عینکهای دارای واقعیت افزوده دانست و گفت که فیسبوک در حال کار بر روی دستگاههای دیگری در این گروه از محصولات نیز است و به زودی عینکهای هوشمند دارای ویژگیهای مرتبط با واقعیت مجازی هم راه خود را به دنیای فناوری پیدا خواهند کرد.
با این حال تنها با اتکا به این تصاویر، مشخص نیست که عینکهای Ray-Ban Stories چگونه میتوانند راه برای ورود محصولات پیشرفتهتر باز کنند. پس برای پاسخ به این سوال، باید منتظر معرفی رسمی بمانیم.