بلندترین تونل کشور به بهره برداری می رسد

    کد خبر :830579

در حالی که افتتاح و بهره برداری منطقه دو آزادراه تهران – شمال طی ماه های گذشته به تعویق افتاد تونل البرز به طول ۶.۴ کیلومتر به عنوان بلندترین تونل کشور با دستور رئیس جمهوری و البته در مسیر رفت به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایسنا، عملیات اجرایی منطقه دو آزاد راه تهران-شمال دقیقا پس از راه اندازی و افتتاح منطقه یک آن در اسفند ماه ۱۳۹۸ آغاز شد که به طول ۲۲ کیلومتر از انتهای منطقه یک در سه راهی شهرستانک آغاز شده و به پل زنگوله می‌رسد اما افتتاح این آزاد راه طی یک سال و اندی گذشته قرار بود در بهار امسال (البته به صورت ۵۰ درصد) انجام‌ شود تا مردم بتوانند از باند رفت منطقه دو این آزادراه به صورت توامان با محور قدیم کرج -چالوس استفاده کنند. ‌

اما به دلایل مختلفی که از سوی وزارت راه و شهرسازی و پیمانکار آن یعنی بنیاد مستضعفان مطرح شد، افتتاح این آزادراه به تعویق افتاد و بنظر می‌رسد تا پایان امسال هم به طول بینجامد چرا که خیراله خادمی – معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- درباره آخرین وضعیت منطقه دو آزادراه اینگونه توضیح داد که تورم و افزایش هزینه ساخت از حدود ۲ هزار میلیارد تومان به بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان سبب شده تا نتوان این محور آزادراهی را در موعد مقرر به بهره‌برداری رساند.

حالا به نظر می‌رسد بخش مهمی از منطقه دو آزاد راه تهران-شمال یعنی تونل ۶.۴ کیلومتری البرز آماده بهره‌برداری است و مقرر شده سه‌شنبه هفته جاری با دستور رئیس‌جمهوری فرمان تردد از آن به عنوان طولانی‌ترین تونل راهی و آزادراهی کشور صادر شود.

تونل البرز دارای ۲۲ دستک عرضی نفررو برای کمک به تهویه، جانمایی تاسیسات و تخلیه اضطراری مسافران و ۹ دستک عرضی ماشین رو برای انتقال بار ترافیکی به تونل مجاور و تسهیل در تخلیه خودروها در صورت بروز حوادث (جمعا به طول ۱.۵ کیلومتر) بوده و در این تونل ۱۲ عدد پارکینگ نیز با فاصله ۵۰۰ متر جانمایی شده است.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ن گفت:

    رئیس جمهور و وزرای ما فقط و فقط بدرد پاره کردن نوار قرمز افتتاحیه ها و شوکاری و اینطور کارها میخورند . هیچگونه فکر و تدبیر و راهبردی در ذهن ندارند . باید قانون تصویب کنند که در جیب هر وزیر و …. یک قیچی بگذارند تا هرجا رسیدند فقط نوار ….. پاره کنند . بدردفکر و برنامه و … نمی خورند .

دیدگاهتان را بنویسید