حکم اعدام ۴۰ نوجوان در عربستان

    کد خبر :819559

سایت زندانیان سیاسی در عربستان سعودی نوشت: چهل نفر از نوجوانان عربستانی به اتهام شرکت در اعتراضات شهر قطیف در سال ۲۰۱۱ میلادی با حکم اعدام روبرو هستند.

به نقل از العهد، این در حالی است که مقامات سعودی متعهد شده اند که اقدام به اعدام افراد زیر سن قانونی و نوجوانان نخواهند کرد.

خانواده های زندانیان مذکور از دومنیک راب وزیر امور خارجه انگلیس خواسته اند که در جریان سفرش به ریاض برای توقف مجازات اعدام افراد کم سن و سال مداخله فوری کند.

از سوی دیگر سازمان دیده بان حقوق بشر نیز در همین زمینه اعلام کرد: عبدالله الحویطی شهروند عربستانی به اعدام محکوم شده و در معرض اجرای حکم اعدام است در حالی که ۱۴ سال بیشتر ندارد.

سازمان عفو بین الملل نیز ضمن محکوم کردن اجرای حکم اعدام مصطفی هاشم عیسی آل درویش نوجوان عربستانی اهل قطیف،  عنوان کرد که عربستان در حالی این نو جوان را اعدام کرد که سازمان های بین المللی بارها از این کشور خواسته بودند اعدام او را متوقف کند.

سازمان اروپایی – سعودی حقوق بشر نیز در توییتی در واکنش به اعدام این نوجوان سعودی نوشت: از یک سال پیش عربستان مدعی شد که اعدام افراد کم سن و سال را متوقف می کند اما این کشور مصطفی آل درویش را به دلیل اتهامات مربوط به دوران کودکی اعدام کرد.

منبع: شفقنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید