کولر گازی اینورتر و معمولی چه تفاوت هایی دارند؟

    کد خبر :770764

کولر های گازی در نوع اینورتر و معمولی عرضه می شوند، اصولا افرادی که قصد خرید کولر گازی را دارند برای انتخاب بین این دو نوع دچار سردرگمی می شوند، در این مقاله مزایا و معیب کولر گازی های اینورتر و معمولی مرور شده و بهترین نوع کولر گازی معرفی خواهد، با بررسی دقیق کولر گازی اینورتر میتوانیم بهترین انتخاب را برای خرید یک کولر گازی با کیفیت و عالی داشته باشیم.

کولر گازی اینورتر و معمولی چه تفاوت هایی دارند؟

کولر های گازی معمولی و اینورتر امروزه در میان مردم کاربرد گسترده ای دارند اما اصولا زمانی که فردی قصد خرید کولر دارد در میان این حجم از تبلیغات و مدل های مختلف کولر گازی سردرگم می شود و توانایی تشخیص بهترین مدل کولر گازی را از دست می دهد .

کولر گازی یکی از بهترین سیستم های سرمایش است که در فصل تابستان از بازار  فروش بسیار خوبی برخوردار است ومردم برای این دستگاه تقاضای فراوانی دارند، کولر های گازی اینورتر و معمولی تفاوت های بسیاری دارند، اگر شما می خواهید یک کولر گازی خریداری کنید باید با دقت درباره مدل های مختلف کولر گازی تحقیق کنیدو سپس بهترین مدل را انتخاب کنید.

در این مقاله همه نکات مهمی که بایستی در رابطه کولر گازی اینورتر و معمولی بدانید، خدمت شما عزیزان ارائه شده است، شما می توایند با مطالعه دقیق این مقاله و نوت برداری از آن به جمع بندی مفیدی در رابطه با کولر گازی معمولی و اینورتر برسید و تصمیم نهایی خودتان را برای خرید بگیرید.

در ابتدای کار مهم است که بدانید کولر گازی های اینورتر دستگاهی مجزا از کولر گازی معمولی نیستند و تنها امکانات اضافه تری دارند که موجب می شود آن را اینورتر بنامند، یعنی کولر های گازی اینورتر همان کولر های گازی معمولی هستند که به علت داشتن مصرف برق کمتر و فناوری به روز تر نام اینورتر را به خود گرفته اند و امروزه هواداران زیادی نیز در سراسر دنیا دارند.

 

همه چیز درباره کولر گازی اینورتر

کولر گازی اینورتر دارای امکانات خاص و جالبی است که آن را منحصر به فرد کرده است ، در ادامه با مهم ترین امکاناتی که یک کولر گازی اینورتر باید داشته باشد آشنا شوید.

 

مزایای کولر گازی اینورتر 

هر دستگاهی با داشتن یک سری مزایا و معایب تعریف می شود و می توان با در نظر گرفتن مزایا و معیب دستگاه به عنوان یک ملاک تعیین کننده درباره خوب یا بد بودن دستگاه قضاوت کرد، کولر های گازی اینوتر نیز از این قائده مستثنی نیستند و دارای مزایا و معایبی می باشند، در ابتدا با مزایای کولر گازی اینوتر آشنا شوید.

 

میزان مصرف برق پایین 

برجسته ترین تفاوت کولر های گازی معمولی و اینورتر میزان مصرف برق آن ها است، یکی از مهم ترین عللی که مردم تصمیم می گیرند به جای کولر گازی معمولی، یک کولر اینورتر خریداری کند این است که به شدت مصرف برق اینورتر پایین تر است.

آخرین تحقیقات کارشناسان این زمینه نشان داده است که کولر های گازی اینورتر حدود یک دهم کولر های گازی معمولی انرژی مصرف می کنند و این عدد نشان دهنده یک صرفه جویی عالی و شگفت آور در پس اندازه ماهانه شما خواهد بود.

به طور مثال اگر شما اکنون از کولر گازی معمولی استفاده می کنید وماهانه یک میلیون تومان پول برق می دهید می توانید به راحتی با کمک کولر گاز ی اینورتر این هزینه را به صد هزار تومان کاهش دهید، تا اینجای کار باید متوجه شده باشید که کولر های گازی اینورتر از نظر مصرف برق نسبت به کولر های گازی معمولی دارای مزیت هستند و امتیاز بیشتری می گیرند.

قدرت سرمایش و گرمایش 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کولر های گازی اینورتر سریع تر می توانند دما را به درجه ای که شما دوست دارید برسانند یعنی قدرت سرمایش و گرمایش کولر های گازی اینورتر نسبت به کولر های گازی معمولی بهتر است، قطعا مهم ترین هدف هر فردی از خرید کولر گازی این است که بتواند به سرعت دمای خانه را تغییر دهد و به درجه مطلوب برساند، حالا کولر های اینورتر این فرایند را در سریع ترین حالت ممکن انجام می دهند و می توانند برای افراد زندگی آسوده تری را ایجاد نمایند.

علت اینکه کولر های گازی اینوتر در فرایند سرمایش و گرمایش دما سرعت بیشتری دارند در چرخش فن های آن نهفته است، شما زمانی که کولر گازی اینورتر را روشن می کنید فن ها با سرعت زیادی شروع به چرخش می کند و وقتی که دما به درجه ی مطلوب رسید خاموش می شوند.

این فرایند به طرز چشم گیری به بالا رفتن سرعت رسیدن هوا به درجه ی مطلوب کمک می کند اما در کولر های گازی معمولی سرعت چرخش فن ها هیچ تغییر نمی کند و از زمان روشنی تا خاموشی روال یکسانی طی می شودو این امر موجب کاهش سروصدا در کولر گازی اینورتر می شود.

 

کولر گازی های اینورتر صدای کم تری دارند

داشتن صدای کم تر در کولر گازی یکی از مهم ترین محاسنی است که هر کولر گازی باید داشته باشد، کولر های گازی اینورتر نسبت به کولر گازی معمولی صدای کمتری دارند، به علت اینکه کولر گازی اینورتر سرعت فن را کم می کند و آن را مدام خاموش و روشن نمی کند، صداهای اضافی تولید نمی شوند و همین موضوع موجب آرامش بیشتر در خانه یا محیط کار می شود.

 

طول عمر بیشتر کولر گازی های اینورتر

قطعا هرکسی که اقدام به خرید کولر گازی می کند دوست می دارد که تا سال های طولانی از آن استفاده کند و از خدمات کولر گازی اش لذت ببرد کولر های گاز ی اینورتر به علت اینکه زود تر دمارا به درجه ی مطلوب می رساند، کم تر مورد استفاده افراد قرار می گیرد و همین این موضوع موجب می شودکه استهلاک کولر گازی کاهش پیدا کند.

زمانی که میزان استهلاک کولر گازی کاهش پیدا کند سال های بیشتری برای شما عمر خواهد کرد و همچنین از میزان هزینه های تعمیر و… کولر گازی نیز کاهش پیدا می کند، برخی از کارشناسان معتقد هستند که از نظر فنی و ساختار مکانیکی کولر های گازی اینورتر با داشتن تجهیزات خاصی برای خرید مناسب تر هستند.

در ادامه با ویژگی های مکانیکی کولر های گازی اینورتر که مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است و آن را تحسین کرده اند بیشتر آشنا شوید:

کمپرسور با کیفیت 

یکی از مهم ترین نکاتی که موجب بالا تر رفتن کیفیت راندمان کولر گازی می شود سلامت کمپپرسور است، در کولر های گازی اینوتر کمپرسور از قدرت و کیفیت بالایی برخوردار است،در کولر گازی اینوتر به علت اینکه زمان رسیدن به دمای مطلوب کمپرسور کند تر کار می کند و خاموش نمی شود، موجب می شود که سلامت  کمپسرسور حفظ شود و نیاز به تعمیر پیدا نکند .

نوع گاز در اینورتر

گاز مصرفی در کولر گازی نقش مهمی در میزان خنک شدن هوا و قدرت سرمایش کولر گازی دارد، گاز مصرفی در کولر های گازی معمولی گاز R22 و گاز مصرفی کولر گازی اینورتر R410 می‌باشد، تحقیقات نشان داده است که گاز R410 نسبت به گاز R22 از قدرت بیشتری برخوردار است و در فرایند سرمایش و گرمایش عملکرد بهتری دارد.

همچنین اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به سلامت طبیعت اهمیت می دهید بهتر است بدانید که گاز R22 برای لایه ازون به شدت مضر خواهد بود و در دراز مدت موجب وارد آمدن آسیب های زیادی به طبیعت خواهد شد.

احتمالا تا اینجا متوجه شدید که کولر های اینورتر چه امکانات شگفت انگیز و جالبی دارند و می توانید با خرید آن ها یک زندگی راحت را تجربه نمایید، اما توجه کنید که هدف این مقاله این نیست که بگوید کولر های گازی معمولی بی استفاده هستند با خرید آن ها ضرر می کنید، توجه کنید هردو نوع این کولر ها دارای مزیت های خاص خودشان هستند و  فقط می توان گفت تا اینجا کار با توجه به نکات ارائه شده کولر گازی اینورتر از امکانات بهتری برخوردار بوده است.

 

معایب کولر گازی اینورتر 

تا این قسمت از مقاله بیشتر شما با مزیت های شگفت انگیز کولر های گازی اینورتر آشنا شدید، در ادامه با مهم ترین معایب کولر های گازی اینوتر آشنا شوید تا بتوانید بهترین تصمیم گیری را برای خرید یک کولرگازی عالی و بی نقص داشته باشید.

 

قیمت زیاد 

اصولا قیمت خرید کولر گازی اینوتر از کولر گازی معمولی بسیار بیشتر است و همین موضوع موجب می شود که افراد از خرید کولر گازی اینوتر پشیمان شوند و مدل های معمولی را خریداری کنند، علت بیشتر بودن قیمت کولر گازی اینوتر نسبت به کولر گازی معمولی در امکانات بیشتر اینورتر نهفته است، کولر های اینورتر به علت مجهز بودن به امکانات بیشتر و فناوری به روز تر طبیعتا قیمت بیشتری نیز دارند.

اگر شما قصد خرید کولر کازی اینورتر را دارید و با دیدن قیمت آن پشیمان شدید بهتر است بدانید که کولر گازی اینورتر در دراز مدت هزینه های کمی برای شما ایجاد خواهد کرد و می توانید در عرض چند ماه قیمت بالای اولیه را که پرداخت کردید را به کمک هزینه های ماهانه کم تان جبران کنید.

 

 

 

تعمیرات سخت

کولر های گازی اینوتر به علت برخوردار بودن از تجهیزات پیشرفته تر و مجهز تر اگر زمانی با مشکل مواجه شوند روند تعمیرشان بسیار سخت تر از کولر های گاز ی معمولی خواهد بود، قطعات دیجیتالی و پیشرفته این مدل از کولر گازی در هر فروشگاهی پیدا نمی شود و ممکن است که شما برای یافتن راه حلی برای مشکلات کولر گازی اینورتر تان با مشکلات جدی مواجه شوید.

کمبود تعمیر کار ماهر 

به علت سیستم پیچده تر کولر گازی اینورتر تعمیر و عیب یابی آن نیازمند مهارت بیشتری نسبت به کولر های گازی معمولی است و تعمیر کار های معمولی اصولا از عهده مشکلات سیستم اینورتر برنمی آیند، ممکن است در صورت برخوردن به مشکل با کولر گازی اینورتان نتوانید به راحتی تعمیر کار ماهری که بتواند با تخصص مشکل شمارا حل کند پیدا کنید.

مزایا و معایب کولر گازی معمولی 

تا اینجای کار تمامی مزایا ومعایب کولر های گازی اینوتر را با هم مرور کردیم، در ادامه به صورت خلاصه  با کولر های معمولی که اصولا بیشتر در میان مردم شناخته شده اند آشنا شوید، کولر های گازی معمولی که اصولا امروزه بیشتر مردم از آن ها در خانه یا اداره ها استفاده می کنند قیمت بسیار کمتری نسبت به کولر های اینورتر دارند.

تمامی خدمات آنها شبیه به کولر های گازی اینورتر است  شما می توانید با پرداخت هزینه های کمتر یک کولر گازی خوب را بخرید و استفاده نمایید، اما کولر های گاز ی معمولی علاوه بر داشتن سرو صدا  بیشتر نسیبت کولر گازی اینتور مصرف برق زیاد تری نیز دارد وبه شدت هزینه هارا افزایش می دهد .

به علت کارایی کند تر و استهلاک بالاا ی کولر گازی معمولی اصولا طول عمر این کولر گازی از  کولر های گازی اینورتر کمتر است، همچنین به علت استفاده از گاز R22 کارایی کولر کاهش پیدا می کند و به طبیعت نیز آسیب هایی وارد می شود.

 

کولر گازی اینورتر بخریم یا معمولی ؟ 

در این مقاله به صورت جامع و کامل تمامی مزیت های کولر های گازی اینوتر و معمولی بررسی شد، شما می توانید با بررسی معیار های بالا و اینکه هرکدام چقدر برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است، کولر گازی مورد نیازتان را انتخاب کنید.

شاید در نگاه اول به این نتیجه برسید که کولر های گازی اینورتر دارای امکانات و شرایط بهتری هستند پس آن ها گزینه ها ی برتری برای خرید می باشند، اما توجه کنید که برای خرید کولرگازی علاوه بر امکانات و شرایط کولر با ید نیاز ها و بودجه خودتان را نیز در نظر بگیرد تا بتوانید انتخابی عاقلانه و منطقی داشته باشید.

 

مشاوره رایگان برای خرید کولر گازی

در صورتی که قصد خرید کولر گازی با کیفیت با قیمت مناسب را دارید، میتوانید به فروشگاه نوین مارکت که در زیر لینکش را برایتان قرار داده ام مراجعه فرمایید و با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

منبع : https://novinmarket.com

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. لاله فراغت گفت:

    سلام قیمت هاشون رو دیدم قیمت هاشون کمی بالاتر هست

دیدگاهتان را بنویسید