چه طور رزرو هتل خارجی را در علی بابا انجام دهیم؟

    کد خبر :643041

یکی از چالش‌های بزرگی که برای مسافرت به خارج از کشور وجود دارد انتخاب و رزرو هتل خارجی است. بسیاری از افراد سعی می‌کنند این چالش را نادیده می‌گیرند و برنامه‌شان این است که وقتی به مقصد رسیدند بگردند و هتلی که مناسبشان باشد را پیدا کنند. مشکلی که ممکن است پیش بیاید این است که تضمینی وجود ندارد وقتی به مقصد رسیدید بتوانید هتل خوب با قیمت مناسب پیدا کنید.

 

 

اگر از این دسته افراد نیستید و از قبل برای همه قسمت‌های سفر برنامه‌ریزی می‌کنید، این نوشته به شما اختصاص دارد؛ زیرا می‌خواهیم با هم مرحله به مرحله مرور کنیم که رزرو هتل از علی بابا چگونه است.

 

مرحله اول – عضو سایت شوید:

 

برای اینکه بتوانید رزرو اینترنتی هتل را انجام دهید، باید در سایت علی بابا عضو شوید. وقتی صفحه اصلی سایت را باز می‌کنید، در منوی بالا دکمه ورود – عضویت را می‌بینید. با کلیک روی این دکمه می‌توانید برای خودتان اکانت بسازید؛ اگر هم از قبل عضو علی بابا بوده‌اید، کافی است اطلاعاتتان را وارد کنید تا به حساب کاربری وارد شوید.

 

مرحله دوم – ورود جزئیات رزرو هتل:

 

برای اینکه وارد بخش رزرو هتل خارجی شوید، دو راه دارید. راه اول این است که از منوی بالای صفحه روی نوشته هتل کلیک کنید؛ راه دوم این است که آیکون هتل را در وسط صفحه انتخاب کنید. وقتی وارد بخش مربوط به هتل شدید، لازم است به چهار سوال جواب بدهید.

 

  • مقصدتان کجاست؟ جواب این سوال را در فیلد سمت راست وارد کنید. با کلیک روی این باکس پنجره‌ای برایتان باز می‌شود که می‌توانید مشخص کنید مقصدتان در داخل ایران قرار دارد یا در خارج.

 

  • کی به مقصد می‌رسید؟ در فیلد بعدی لازم است تاریخ ورودتان به مقصد را، یا دقیق‌تر بگوییم ورودتان به هتل را، وارد کنید. برای اینکه تطبیق تاریخ رسیدنتان با تاریخی که روی بلیط ثبت شده راحت باشد، در این پنجره هم تقویم شمسی قرار دارد و هم تقویم میلادی.

 

  • کی از مقصد خارج می‌شوید؟ فیلد بعدی به تاریخ خروجتان از مقصد، یا دقیق‌تر بگوییم از هتل، اختصاص دارد.

 

  • چند نفر هستید و چند اتاق لازم دارید؟ آخرین فیلد برای این است که مشخص کنید چند نفر هستید و به چند اتاق نیاز دارید. حتما می‌دانید که هزینه اتاق برای کودک با بزرگسال در اکثر هتل‌ها متفاوت است. به همین دلیل لازم است مشخص کنید چند تا از هم‌اتاقی‌هایتان کودک هستند. اگر هم تعداد و شرایطتان به شکلی است که به بیش از یک اتاق نیاز دارید، می‌توانید در اینجا تعداد اتاق‌های مورد نیازتان را مشخص کنید.

 

مرحله سوم – انتخاب هتل:

 

بعد از اینکه روی دکمه جستجو کلیک کردید، وارد صفحه‌ای می‌شوید که لیستی از هتل‌ها و اتاق‌ها را به شما نشان می‌دهد. رزرو هتل از علی بابا این حسن را دارد که به شما اجازه می‌دهد قیمت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. برای اینکه انتخابتان راحت‌تر شود، می‌توانید نتایج را بر اساس موارد زیر فیلتر کنید:

 

  • رنج قیمت
  • درجه هتل (امکانات هتل‌های 5، 4 و 3 ستاره)
  • محبوبیت (بر اساس نظر سایر کاربران)
  • دیگر امکانات (اتاق جلسات، استخر و…)
  • نوع اقامتگاه (آپارتمان، خوابگاه، هتل، هتل آپارتمان و…)

 

چون ممکن است با شهر مقصدتان آشنایی کامل نداشته باشید و خیابان‌های فرعی را نشناسید، این امکان برایتان فراهم شده که محل دقیق هتل را روی نقشه ببینید. به این ترتیب می‌توانید فاصله محل اقامت را با مکان‌های اصلی و مهم شهر مشاهده کنید.

 

وقتی هتل مورد نظر را انتخاب کردید، روی دکمه مشاهده اتاق‌های موجود کلیک کنید. با کلیک روی این دکمه به صفحه مخصوص هتل منتقل می‌شوید. در این صفحه اطلاعات کامل‌تر و عکس‌های بیشتری از اتاق‌ها وجود دارد و می‌توانید ببینید چه اتاق‌هایی قابل رزرو کردن هستند. همچنین در این صفحه نوشته شده که کدام اتاق‌ها امکان استرداد مبلغ را دارند و کدام اتاق‌ها غیرقابل استرداد هستند.

 

مرحله پایانی – رزرو هتل:

با کلیک روی دکمه رزرو، تقریبا به مرحله پایانی می‌رسید. کافیست در صفحه باز شده اطلاعات شخصی خودتان و هم‌اتاقی‌هایتان را وارد کنید و تیک قوانین سایت را بزنید و روی دکمه ادامه فرایند خرید کلیک کنید. صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود صورت حساب کاملتان را نشان می‌دهد. با کلیک روی دکمه پرداخت آنلاین، به صفحه خرید منتقل می‌شوید و خریدتان را کامل می‌کنید.

 

اشتباهات متداول رزرو هتل

 

رزرو اینترنتی هتل برخلاف شیوه‌های سنتی این امکان را به شما می‌دهد که بدون دردسر بتوانید قیمت هتل‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. رزرو هتل از علی بابا امکانات مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ با استفاده از این امکانات می‌توانید مطمئن شوید هتلی را انتخاب می‌کنید که از نظر امکانات، هزینه و موقعیت بهترین انتخاب است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید