‎محبوب‌ترین ییلاقات غرب تهران

    کد خبر :869830

 

زندگی در کلان شهری مانند تهران با مشکلات زیادی همراه است. گذشته از هزینه‌های بالای زندگی، شلوغی، ترافیک و ازدحام جمعیت که هر روز با آن درگیر هستیم، دوری از طبیعت و نداشتن فضایی برای رسیدن به کمی آرامش، شاید بزرگترین ایراد این شهر باشد. به همین دلیل ساکنان این شهر از کوچکترین فرصتی برای رفتن به دل طبیعت و رسیدن به کمی آرامش و تنفس در هوای پاک استقبال می‌کنند. معمولا دو ییلاق زیبا و خوش آب‌و‌هوای طالقان و کردان به دلیل مسافت کمی که با تهران دارند، جزو اولین مقاصد تهرانی‌ها برای تحقق چنین خواسته‌ای هستند. در این مطلب سعی می‌کنیم توضیحات مختصر و مفیدی درباره کردان و طالقان ارائه کنیم.

بهشتی در حوالی تهران به نام طالقان

طالقان ییلاقی در میانه کوه‌های البرز است که در فاصله 166 کیلومتری شمال غرب تهران واقع شده و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد. پوشش گیاهی غنی، رودخانه و دریاچه، باغ‌های فراوان و به طور کلی طبیعت بی‌نظیر این منطقه در فصل‌های مختلف مسافران زیادی را راهی طالقان می‌کند. مسافران معمولا با اجاره روزانه ویلا در طالقان آخر هفته دلچسبی را در این ییلاق زیبا سپری می‌کنند به طوری که دل کندن از آن و شروع یک هفته کاری جدید برای‌شان سخت می‌شود.

دریاچه و سد طالقان

در سفر به طالقان اولین جایی که پیشنهاد می‌کنیم از آن دیدن کنید، سد و دریاچه طالقان است. هرچند اطراف دریاچه امکانات تفریحی خاصی ندارد اما همین‌که چند ساعتی در هوای پاک دریاچه نفس بکشید و از تماشای چشم‌اندازهای آن لذت ببرید کافی است.

آبشار سه طبقه شله بن طالقان

در ده کیلومتری شمالی طالقان آبشاری سه طبقه و زیبا به نام شله‌بن وجود دارد که برای بازدید آن باید از کوچه‌باغ‌های روستایی با نام خسبان عبور کنید.

آبشار کرکبود طالقان

آبشار کرکبود در میان دره‌ای عظیم و صخره‌ای قرار گرفته و پنج متر ارتفاع دارد، اما با وجود ارتفاع کم خود مناظر باشکوهی خلق می‌کند. این آبشار خروشان در 700 متری روستای کرکبود واقع شده است.

ارِژنگ قلعه در طالقان

ارژنگ قلعه که توسط طرفداران فرقه اسماعیلیه در سال 544 هجری ساخته شده امروزه به یکی از آثار ارزشمند به جا مانده از دوران تاریخی پس از اسلام در منطقه تبدیل شده است. این قلعه در جنوب روستای میناوند قرار دارد.
از دیگر جاذبه‌های طالقان می‌توان به آبشار اورازان، روستای زیبای میر و کتیبه گردنه عسلک اشاره کرد.

کردان ییلاقی در چند قدمی پایتخت

کردان که این روزها از یک روستای کوچک به ییلاقی برای تفریح پایتخت‌نشینان تبدیل شده منطقه‌ای بسیار خوش آب‌وهوا در غرب استان البرز است. برای رفتن به کردان باید وارد اتوبان کرج-قزوین شده و بعد از طی 20 کیلومتر به مقصد خواهید رسید. در کردان دو رود به نام‌های کهار و کردان جاری هستند که طراوت و زیبایی خاصی به منطقه بخشیده‌اند. کردان با ویلاهای بسیار زیبا، بزرگ و مجلل خود بهترین گزینه برای یک تفریح دلچسب آخر هفته محسوب می‌شود. برخی از این ویلاها مجهز به استخر روباز برای روزهای گرم تابستان و استخر آب گرم برای روزهای سرد سال هستند. برای اجاره ویلا در کردان هومسا را پیشنهاد می‌کنیم.

برج آرامگاهی شاهزاده حسین

برج آرامگاهی شاهزاده حسین دارای نمای آجری و سقفی به شکل مدور است که تاریخ ساخت آن به دوره سلجوقی برمی‌گردد. ارتفاع این بنا 6 متر است و 34 کنگره دارد و یکی از جاهای دیدنی تاریخی کردان محسوب می‌شود.

محوطه‌ای برای پاراگلایدربازان

یکی از تفریحات بسیار هیجان‌انگیز در کردان پاراگلایدر است. پرواز بر فراز ییلاق زیبای کردان می‌تواند تجربه بسیار نابی باشد که در سفر به این منطقه نسیب‌تان خواهد شد. ورزش پاراگلایدر در کردان در سال 1397 شروع به فعالیت کرد و مورد استقبال بسیاری از علاقه‌مندان به این ورزش قرار گرفت.

پلی قدیمی بانو صحرای کردان

یکی دیگر از آثار تاریخی موجود در کردان پلی به نام بانو صحرای کردان است که یادگاری از دوران صفویه است و تا به امروز تنها دو پایه از آن باقی مانده است.
اگر تصمیم دارید در آینده نزدیک سفری کوتاه به یکی از ییلاق‌های نزدیک اطراف تهران داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وب سایت هومسا و انتخاب مقصد، از بین تعداد زیادی ویلا با امکانات متنوع، اقامتگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. اجاره روزانه ویلا از هومسا homsa.net مزایای زیادی برای شما خواهد داشت. اول اینکه از پشتیباتی 24 ساعته بهره‌مند خواهید شد. ثانیا در این سایت با طیف وسیعی از قیمت‌ها و امکانات رو به رو خواهید شد که باعث می‌شود با توجه به بودجه و انتظارات خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.
علاوه بر این با عضویت در سایت هومسا و ثبت آدرس ایمیل خود می‌توانید زودتر از دیگران از تخفیف‌های هیجان‌انگیز آن مطلع شوید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید