۹ حرکت اشتباه در زبان بدن که باعث سوءبرداشت می‌شوند

    کد خبر :851077
۹ حرکت اشتباه در زبان بدن که باعث سوءبرداشت می‌شوند

گفته می‌شود که مردم در ۳۰ ثانیه اول یک ملاقات، در مورد شما تصوری اولیه در ذهنشان شکل می‌دهند؛ و زبان بدن ما در شکل دادن این تصور از چیزهایی که می‌گوییم مهم‌تر است. به همین خاطر ما نگاهی خواهیم انداخت به ۹ حرکت اشتباه در زبان بدن که ممکن است در دیگران سوء برداشت‌هایی را ایجاد کند.

۱- نگاه کردن به ساعت مچی

این کار که یکی از مهمترین حرکت‌های اشتباه در زبان بدن است به همکارانتان این ایده را منتقل می‌کند که شما به شدت از آن‌ها خسته شده‌اید و حوصله‌تان سر رفته و منتظر این هستید که هر چه سریع‌تر آنجا را ترک کنید. اگر واقعا عجله دارید و باید در زمان معینی آن جا را ترک کنید به بقیه بگویید.

در تلفن همراهتان یک هشدار (در حالت بی‌صدا) تنظیم کنید و هنگامی که زمانش رسید از بقیه عذرخواهی کنید و بروید. مردم وقتی از موضوعی آگاه باشند از خود درک بیشتری نشان خواهند داد.

۲- ضعیف و نامطمئن دست دادن

وقتی با طرف مقابل ضعیف دست بدهید این پیام را مخابره می‌کنید که برای او اهمیتی قائل نیستید. این موضوع به طور خاص هنگامی که سر کار هستید اهمیت پیدا می‌کند. به همین خاطر است که محکم دست دادن (البته نه زیادی محکم) می‌تواند باعث شود که طرف مقابل حس کند که برای شما مهم است.

همچنین می‌توانید ارتباط چشمی گرم و ملایمی را با دست دادنتان همراه کنید. حواس تان باشد به طرف مقابل خیره نشوید، زیرا این کار وی را معذب خواهد کرد.

۳- مسدود کردن فضای بین شما و شخص دیگر

این یعنی هنگامی که با دیگران صحبت می‌کنید بین خودتان و او فاصله‌ای غیرضروری ایجاد می‌کنید. مثلا اگر تلفن همراهتان یا یک کتاب در دست دارید، آن را کناری بگذارید. قطعا نمی‌خواهید که طرف مقابلتان فکر کند که مزاحم کارتان شده. با کنار گذاشتن هر چیزی که بین شما دو نفر فاصله انداخته، هردویتان ارتباط بهتری را تجربه خواهید کرد.

۴- زیاد به فرد مقابل نزدیک شدن

فضای شخصی برای یک فرد از ۴۵ سانتیمتر تا ۱۲۲ سانتیمتر است. این فاصله‌ای است که غریبه‌ها نمی‌توانند بدون اجازه به آن وارد شوند. ورود به این فضا فرد را معذب می‌کند و حس بدی به او می‌دهد. ممکن است این فکر را هم بکنند که شما فردی هستید که اغلب مرزهای بینافردی را درک نمی‌کنید و تمایلات پرخاشگرانه دارید؛ بنابراین اگر فردی که با او صحبت می‌کنید دوست صمیمی و یا عضو خانواده تان نیست، بهتر است فاصله‌تان را با او حفظ کنید.

۵- با استرس کُرک لباس را کندن

گاهی اوقات کرک لباس می‌تواند اعصاب آدم را خرد کند، اما وقتی با شخص دیگری ملاقات دارید، با لباس خود ور نروید. این کار این حس را به طرف مقابل منتقل می‌کند که شما به حرف‌هایش علاقه‌ای ندارید.

شاید حتی فکر کند که با حرف هایش مخالفید و نمی‌خواهید رک و پوست کنده این را به او بگویید. قطعا دوست ندارید به دیگران بی احترامی کنید و احترام دیگران را نسبت به خودتان از دست بدهید.

۶- مالیدن دست‌ها به هم در جلسه کاری

اگر هنگام یک ارائه‌ کاری، دست‌هایتان را به هم بمالید می‌تواند به این معنا باشد که تحت تاثیر قرار نگرفته اید. ممکن است فرد مقابلتان اعتماد به نفسش را از دست بدهد و رشته‌ کلام از دستش در برود. پس به جای این که دستانتان را به هم بمالید، می‌توانید آن‌ها را در کنار بدن تان یا روی صندلی قرار دهید.

۷- چرخاندن پاها به سمتی خلاف جهت پاهای طرف مقابل

زاویه‌ پاهای شما نشان می‌دهد که کجا می‌خواهید بروید. اگر به سمتی خلاف شخص مقابلتان باشد این پیام را به طرف مقابل می‌دهید که او اولویت شما نیست. ممکن است نیاز داشته باشید که به دستشویی بروید یا یا بروید ناهار بخورید، اما مهم است که جذب مکالمه باشید؛ و برای انجام این کار می‌توانید پاهای خود را هم‌راستا با شخص مقابل قرار دهید.

۸- نشستن روی لبه صندلی

نحوه نشستن شما حین جلسه یا شام کاری می‌تواند به افراد دیگر پیام‌های مختلفی را مخابره کند. نشستن بر لبه‌ میز نشان می‌دهد که شما معذب هستید و به خودتان و نظراتتان اعتماد ندارید. به همین خاطر باید راحت و صاف روی صندلی بنشینید. با این کار به بقیه نشان می‌دهید که به خودتان و نظراتتان اعتماد دارید.

۹- منعکس نکردن رفتار دیگران

منظور ما کپی کردن رفتار دیگران مثل یک روبات نیست. تنها کافی است الگوی آن‌ها را دنبال کنید. مثلاً اگر کسی لبخند می‌زند و یا سرش را به بالا و پایین تکان می‌دهد، می‌توانید شما هم همین کار را انجام دهید تا نشان دهید متوجه حرف‌هایشان هستید.

با این کار آن‌ها حس می‌کنند که از حمایت و اعتماد شما برخوردارند و با اعتماد به نفس بیشتری حرفشان را پی می‌گیرند. منعکس کردن همچنین راهی مناسب برای درک سایر افراد و نگریستن به دنیا از دریچه‌ چشم آنهاست.

همشهری آنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید