۹۰۰صندوق حمایت ازمشاغل روستایی تشکیل می شود

    کد خبر :270914

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر تمرکز اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری در سال جاری گفت: جوانان جویای کار برای فعالیت در هر کسب و کاری از گام های کوچک شروع کنند.

اصغر نورالله زاده در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه تمرکز امسال پرداخت تسهیلات، حمایت از اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری است، گفت: با یک برنامه هدفمند توسعه کسب و کار در روستاها را دنبال می کنیم. لذا در روستاها دو اقدام مهم در دستور کار قرار دارد؛ نخست اینکه شناسایی مزیت‌های رقابتی روستاها آغاز شده است که در راستا مزیت‌های رقابتی برخی از روستاها را شناسایی کردیم.

وی با بیان اینکه مزیت‌ روستاهای باقی مانده تا پایان سال شناسایی می شوند تا بتوانیم ساکنان روستاها و مناطق عشایری را متناسب با مزیت رقابتی همان منطقه توانمندسازی کنیم، افزود: بخشی از سیاستگذاری اشتغال از محل شناسایی مزیت های رقابتی روستاها هدفگذاری شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: مخاطب اقدام دیگر در حوزه حمایت از کسب و کارها، کارآفرینان و متقاضیانِ دارای ایده و طرح‌های کسب و کار هستند که طرح مد نظر خود را باید در سامانه کارا ثبت کنند و در صورت تایید طرح توسط دستگاه های اجرایی به موسسات عامل برای حمایت های مالی و تسهیلات ارزان قیمت معرفی می شوند.

نورالله زاده با توصیه به جوانان جویای کار گفت: سوالی که در ذهن بسیاری از جوانان وجود دارد این است که «از کجا باید شروع کنند»؛ جوانان جویای کار بدانند برای موفقیت در کسب و کار باید از کارهای کوچک به صورت هدفدار فعالیت خود را آغاز کنند و منتظر برداشتن گام های بزرگ نباشند.

وی ادامه داد: اگر جوانی طرحی برای راه اندازی یا توسعه کسب و کار خود دارد، طبیعتا در ابتدای کار نباید از خود انتظار انجام حجم وسیعی از فعالیت و در عین حال سوددهی بالا داشته باشد بلکه نقطه موفقیت این افراد انگیزه و آغاز فعالیت از کارهای کوچک است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهار کرد: اگر فردی با جسارت و با انگیزه کسب و کاری را آغاز کرد به تدریج خود را در بازار پیدا خواهد کرد و این نقطه آغاز موفقیت در بازار کار است.

نورالله زاده در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به تاسیس صندوق های خرد محلی به عنوان ابزاری برای نظام تأمین مالی و توسعه محلی به عنوان یکی از استراتژی های صندوق کارآفرینی امید گفت: در مرحله اول ۶۰۰ صندوق خرد محلی در کشور تاسیس شد؛ ضمن اینکه تا پایان سال ۹۷ نیز تاسیس ۹۰۰ صندوق خرد محلی در ۹۰۰ روستای کشور هدفگذاری شده که تاکنون ۲۰۰ صندوق آن ایجاد شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تاکید کرد: این صندوق‌ها می تواند به توسعه نظام تامین مالی و توانمندسازی روستائیان کمک کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید