۸ کاری که برای داشتن یک خانه زیبا نباید انجام دهید/اینفوگرافیک

    کد خبر :879937
۸ کاری که برای داشتن یک خانه زیبا نباید انجام دهید

انتخاب فکرشده برای چیدمان و کمی هویت دادن به خانه می‌تواند کمک زیادی کند تا خانه زیبایی‌تری داشته باشیم که دکورش سطحی به نظر نمی‌رسد.

انجام ندادن این ۸ کار ساده به شما کمک می‌کند تا خانه‌تان هویت پیدا کند.

۱- به هم ریختگی

اصلا مهم نیست که چقدر طراحی و چیدمان خانه‌تان هوشمندانه و سطح بالاست، اگر همیشه به هم ریخته است. بنابراین اولین و ساده‌ترین کار برای این که خانه‌تان زیبا باشد و نشان دهید به چیدمان آن فکر کرده‌اید، این است که آن را تمیز و آراسته نگه دارید.

۲- نور بد

نورپردازی خانه از راه‌های مختلف می‌تواند ظاهر و حس خانه را تحت تأثیر قرار دهد. نور روشن سفید سریع‌ترین راه برای این است که حس تمیزی به خانه بدهد و حتی هر طراحی بد در خانه را زیبا نشان دهد. نور کم و حداقلی هم از طرف دیگر می‌تواند احساس آرامش یک غار را بدهد. باور نمی‌کنید که حال و هوای یک اتاق چقدر با تغییر وسایل و سبک لامپ‌ها تغییر می‌کند.

۳- استفاده زیاد از حد از مبلمان و وسایل دست‌ساز

یک میز عسلی دست‌ساز می‌تواند زیبا باشد و جایی باشد که بتوان نشست و صحبت کرد. ولی معنی‌اش این نیست که همین چیزهای دست‌ساز نمی‌توانند زیاد از حد بشوند و دیگر زیبایی نداشته باشند. وقتی در کنار همین میز عسلی دست‌ساز وسایل دیگری هم دارید که خودتان درست کرده‌اید، وقتش است یک قدم عقب بروید. یک اتاق پر از وسایلی که خودتان درست کرده‌اید یا سر هم کرده‌اید، کمتر شبیه یک طراحی فکرشده و انتخاب شده است و بیشتر شبیه این است که مجموعه‌ای از وسایل به دردنخور تغییر کاربری‌داده‌شده را جمع کرده‌اید.

۴- داشتن دکورهای بیش از حد تابع ترندهای روز

ترندها، همان‌طور که تعریف می‌شوند، طراحی‌هایی هستند برای این که همه‌گیر شوند و بعد هم بروند. احتمالا ایده خوبی به نظر می‌رسد که اتاق را با آخرین دکورهای مد شده، پر کنیم. ولی چند ماه بعد این دکور به جای این که مد باشد، کهنه است. چسبیدن به روش‌های کلاسیک، شما را مطمئن می‌کند که مجبور نیستید هر ماه دکور خانه را به خاطر یک ترند تازه که در شبکه‌های اجتماعی مد شده عوض کنید.

۵- دیوارهایی که تبدیل به گالری عمومی‌ شده‌اند

دست کردن یک دیوار پر از عکس برای این که دیوارهای خالی خانه را پر کنید عالی است. فقط مطمئن شوید وقتی این دیوار پر از عکس را درست می‌کنید، ایده واضحی دارید که می‌خواهید در آن فضا چه کار کنید. دیوار را با محصولات عمومی‌ و انبوه که فقط برای پر کردن فضای خالی هستند، نپوشانید. بهتر است یک دیوار خالی داشته باشید تا این که با هنرهای غیر اصیل که هیچ الهامی ‌ندارند، پرش کنید. اگر می‌خواهید یک دیوار پر عکس داشته باشید، قبل از این که تابلوها و عکس‌ها را انتخاب کنید، وقت بگذارید و یک دیدگاه شفاف برای این که می‌خواهید به چه چیزی برسید، پیدا کنید. یادتان باشد که باید وقتی نگاه این عکس‌ها و دیوار می‌کنید، عاشقشان شوید.

۶- ورودی شلوغ

ورودی خانه اولین تأثیر را می‌گذارد و اولین جای خانه است که کسی می‌بیند. داشتن وسایل زیاد در این ورودی احساس درهم‌ریختگی و ناراحتی را به سرعت منتقل می‌کند. به جای این کار در ورودی خانه یک فضای باز و دعوت‌کننده درست کنید.

۷- نبود هویت متفاوت در هر اتاق

نمی‌گوییم همه چیز باید در خانه شکل یکسان داشته باشد و همه اتاق‌ها باید دقیقا شبیه هم باشند. در حقیقت این کار می‌تواند باعث شود خانه بی‌ارزش و شبیه یک صحنه باشد. از طرف دیگر این را هم نمی‌خواهید که اتاق‌ها هیچ انسجامی‌ با هم نداشته باشند. یعنی یک اتاق مدرن، مینیمالیستی باشد و دیگری پر از دکورهای قدیمی‌ که نشان می‌دهد این چیدمان اتفاقی است و به آن فکر نشده است.

۸- تابلوهای نوشتاری

«زندگی کن، بخند، عشق بورز» شاید یک شعار عالی برای زندگی باشد. ولی معنی‌اش این نیست که باید تابلوهای گچی در ۱۴ تا سطح در خانه باشید! این تابلوهای نوشتاری در بیشتر موارد، کهنه، عمومی‌ و غیرشخصی هستند. وقتی کار هنری را برای خانه انتخاب می‌کنید، سعی کنید چیزهایی را بردارید که بیشتر شخصی هستند یا حتی یک قدم فراتر بروید و کارهای هنری خودتان را بسازید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید